پیش بینی افزایش سرعت باد و کاهش دما در استان مرکزی

سرعت باد در استان مرکزی به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و هوا ۶ تا ۱۰ درجه سردتر می‌شود.

فلاح زاده کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در ساعات آتی به دلیل تغییرات فشار جو سرعت وزش باد در استان شدت خواهد گرفت و در برخی از مناطق به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که می‌تواند علاوه بر کاهش کیفیت هوا به دلیل پدیده گردوخاک منجر به خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار شود.

فلاح زاده افزود: سرعت وزش باد از امشب در اغلب مناطق بطور نسبی کاهش خواهد یافت بجر در مناطق شمال شرق استان، شهرستان‌های ساوه و زرندیه و برخی مناطق شرق استان که سرعت وزش باد تا فردا نسبتا شدید خواهد بود.

او اضافه کرد: به دلیل نفوذ و استقرار یک سامانه پرفشار بر کشور و همچنین شمالی شدن جریانات دمای هوا از امشب به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: در مناطق مختلف استان مرکزی دمای شبانه هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت و این شرایط دمایی تا روز سه شنبه تداوم خواهد یافت و بر این اساس طی این مدت در مناطق سردسیر استان دمای کمینه هوا به زیر صفر کاهش خواهد یافت.

او ادامه داد: از فردا تا روز سه شنبه جوی نسبتا پایدار و آسمانی صاف تا کمی ابری در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.