رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با نفوذ توده هوای سرد، دمای هوا به طور محسوس در استان کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همچنین کاهش دید افقی و آسمان غبارآلود برای امروز هم تداوم دارد و برای مناطق شمالی و غربی استان این وضعیت شدیدتر خواهد بود.

او افزود: از عصر امروز انتظار داریم از شدت گرد و غبار در منطقه کاسته شود و وزش باد محدود به مرز شرقی برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه خواهد بود.

نخعی عنوان کرد: به لحاظ شرایط دمایی با نفوذ توده هوای سرد از عصر امروز کاهش دمای هوا آغاز می‌شود و کاهش دما برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه محسوس خواهد بود به طوری که ۱۰ تا ۱۵ درجه دما افت خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای برخی مناطق شمال شرقی استان نظیر شهرستان‌های قاینات و سربیشه وقوع یخبندان شبانه نیز قابل پیش بینی است.

او درباره ناپایداری جوی به صورت وزش باد شدید برای روز یکشنبه و نفوذ توده هوای سرد از عصر امروز تا سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

براساس این اخطاریه جوی با کاهش محسوس دمای هوا احتمال خسارت به تأسیسات آبیاری تحت فشار و سالن‌های پرورشی از جمله گلخانه‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خدایا نکنه آرامش قبل از طوفانه و برای 13 به در برنامه داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
کاش بارون بباره یکم هوا صاف شه
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۰:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
ایشالا زودتر این گرد و خاکم بره کل زندگیمونو خاک گرفته
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خداروشکر باز از گرما نجات پیدا می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
ای بابا هوا یا سرد میشه و یا طوفانی و پر از گرد و خاک..از باران خبری نیست؟