فرصتی برای خواستن تمام خوبی‌ها در کنار هم، مجالی برای گام برداشتن به سوی او تا با صدایی رسا آمدنش را آرزو کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، استغاثه رمز نزدیکی ظهور استغاثه در لغت از ریشه (غ – و – ث) به معنای طلب نصرت، فریادرسخواهی و استمداد در حال شدت و محنت است. (الغیاث) به معنای پناه بردن از حالات شدید و گرفتاری‌های بزرگ و ترس از عذاب به سبب شدت اضطراب و نگرانی و بیم و هراس است.

زمانی که سخن از محبت و عشق به میان می‌آید معمولاً ذهن‌ها روی جا‌هایی می‌رود که همه دنیایی و خیالی و گاهی توهمی است و کمتر به این فکر می‌کنیم برخی دیگر هم هستند که ما را دوست دارند و به ما مهربانی می‌کنند، ولی متأسفانه ما از آن‌ها غافلیم!

یکی از محبت‌هایی که نسبت به ما وجود دارد و بی‌توجه از کنار آن می‌گذریم، محبتی است که امام زمان (عج) نسبت به ما دارند. این دوستی سرچشمه بسیاری از نعمت‌هایی است که در اختیار داریم. از نعمت‌های مادی گرفته تا نعمت‌های معنوی؛ عمده داشته‌های ما از این مهر شکل گرفته و ادامه دارد؛ و دریغا! و حسرتا! که از مِهر و عشق او به انسان‌ها و تلاش و فریادرسی حضرت مهدی (عج) به عاشقان و منتظرانِ خود، کمتر در ذهن داریم.

کمتر شنیده‌ایم که او الآن از ما دفع بلا می‌کند؛ همواره به یاد ماست و نیاز‌های ما را برآورده، برای غم‌های ما افسوس می‌خورد؛ دست به دعا برداشته و مدام نسبت به ما مهر می‌ورزد.

گفتم به کام وصلت خواهم رسید روزی                                                                   گفتا که نیک بنگر شاید رسیده باشی

غیبت حضرت مهدی رازیست الهی

نزدیک شدن ظهور منجی عالم امام زمان (عج) نشانه‌هایی دارد که اکثر این نشانه‌ها را امروزه شاهد هستیم از جمله‌ی آن‌ها فساد اقتصادی، فساد اجتماعی و... است، اما با وجود این نشانه‌ها چرا همچنان حضرت مهدی در غیبت به سر می‌برند؟

غیبت حضرت مهدی رازیست الهی که ما نمی‌توانیم از آن آگاه شویم و حکمت آن بعد از ظهور آشکار خواهد شد. در برخی از روایات علت غیبت امام زمان (عج) امتحان کردن مردم ذکر شده است.


بیشتر بخوانید


همچنین هدف امام زمان از ظهور رسیدن به آرمانی بزرگ است و از نظر عقلی می‌توان فهمید که یکی دیگر از دلایل غیبت می‌تواند این باشد که این آرمان نیاز به گذشت زمان و شکوفایی عقل و دانش بشر و آمادگی روحی و عقیدتی بشریت دارد، تا جهان به استقبال موکب آن امام عدل و آزادی رود.

نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت و فرخنده امید دلها، پیام آور صلح و آرامش و حافظ امنیت و سلامت آزادیخواهان و امیدی که همواره جامعه اسلامی را از گزند دشمنان محافظت نموده است.

نیمه شعبان با شکوه‌ترین روز خلقت و روز امید به نجات انسان‌ها از بند سلطه گران است. امام زمانی که وجود پاک و بی مانندش افلاکیان را تسبیح گوی و خاکیان را در انتظار نشانده؛ لیکن بر ماست که در عصر غیبتش که همواره نظاره گر اعمال و کردار ماست با بهره مندی از تعالیم روح بخش دین عزیز اسلام و درک عمقی فلسفه انتظار فرج، دست در دست دهیم و دل به مهرش بسپاریم تا فراهم نمودن زمینه ظهورش بر ما میسر شود.

این ایام که به هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده، تداوم حرکت، امنیت و ابزاری برای رسیدن به آرامش است.به حق این نامگذاری شایسته، نشان از اهمیت بالای تلاش دلاوران و ارکان شکست ناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد. باشد که از سرچشمه زلال الطاف الهی ایشان، این بیماری منحوس به تعبیر مقام معظم رهبری هرچه زودتر از این سرزمین و کل جهان دور شود و شاهد بهبودی بیماران و سلامت تمامی افراد جامعه اسلامی باشیم انشالله.

طنین انداز شدن بانگ «یا مهدی ادرکنی»در چهارمحال و بختیاری

در آستانۀ میلاد حضرت حجت ابن حسن العسکری، شـورای هماهـنگی تبلیـغات اسـلامی استان چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بانگ "یا مهدی ادرکنی" ساعت ۲۱ شب نیمـه شعبان در سراسر استان همزمان با سایر نقاط کشور طنین انداز خواهد شد.
متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شرح زیر است:

اینک؛ که آغاز و پایان سال ۱۴۰۰ با نام مبارک حضرت، ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» منور و مزین شده است و ملت مسلمان ایران اسلامی در این سال دو بار طعم با حلاوت این عید بزرگ را تجربه خواهند کرد، به شکرانه این نعمت بزرگ و با امید به تحقق وعدۀ صادق الهی در فرج، ولی الله الاعظم «ارواحنا فداه»، در شب نیمۀ شعبان دستان دعا و استغاثه خود را بالا برده و با زمزمۀ دعای «سَلامُ اللّهِ الْکامِلُ التَّامُّ الشَّامِلُ الْعامُّ» از درگاه خداوند متعال تعجیل در ظهور حضرتش و رفع بلایا و گرفتاری‌ها را طلب می‌کنیم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از عموم مردم شریف و متدین ایران اسلامی دعوت می‌کند، رأس ساعت ۲۱:۰۰ یک شنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ همزمان با نورافشانی، بانگ رسای «یا مهـدی ادرکنـی» را بر فراز با‌م‌ها و کوی و برزن سرداده و همچنین با تضرع به درگاه حق تعالی، تعجیل در فرج مولا و مقتدای عالم هستی را طلب کرده و برای رفع بلایا و گرفتاری ها، دعای «سَلامُ اللّهِ الْکامِلُ التَّامُّ الشَّامِلُ الْعامُّ» را که از صدا و سیما نیز پخش خواهد شد، قرائت کنند.

اگر تو هم از ظلم و بی عدالتی در گوشه کنار دنیا خسته و هراسانی، اگر فکر می‌کنی جهان مدرن، روز به روز در تاریکی بیشتر فرو می‌رود، اگر دل به آمدن امام خوبی‌ها بسته و ظهورش را بیش از پیش نزدیک می‌دانی، با این حرکت، هم قدم شو تا دست تضرع بر آسمان برداریم و از صمیم دل او را بخوانیم…

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار