مدیرکل گمرکات استان اصفهان درآمد گمرکات استان را بیش از ۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ در مقایسه با سال قبل از آن ۲۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرک استان اصفهان درآمد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری به گمرک استان اصفهان را در سال گذشته بیش از یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۵ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: گمرک استان اصفهان سال گذشته یک هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالا‌های وارداتی دریافت کرد که نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان سایر درآمد‌های این بخش استان را ۵۹۲ میلیارد ریال برشمرد و اظهار کرد: این درآمد‌ها از محل عوارض‌های صادراتی، یک درصد هلال احمر و سایر مواردی که وصول آن‌ها مطابق قانون و آیین نامه‌ها به عهده گمرک است، کسب شد.

او یادآور شد: مطابق قانون و مقررات، وصول حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری و سایر عوارض‌ها نظیر یک درصد هلال احمر و به منظور حمایت از تولیدات داخلی وصول عوارض صادراتی برای کالا‌هایی مانند سنگ‌های خام و کار نشده، حبوبات، مرغ و شیر خشک صنعتی به عهده گمرک است.

کوهستانی پزوه با اشاره به تسهیلات ارائه شده به واحد‌های تولیدی، فعالان مجاز اقتصادی، اضافه کرد: برای حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری سال گذشته ۳۴۲ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی مدت دار و برای فعالان مجاز اقتصادی از زمان درخواست ضمانت نامه بانکی یکساله دریافت شده است.

او خاطر نشان کرد: هم اینک ۲۹ شرکت فعال مجاز اقتصادی در استان اصفهان وجود دارد که نسبت به سال ۹۸ حدود هفت برابر رشد پیدا کرده و انبار‌های اختصاصی زیر کلید گمرک استان اصفهان نیز ۳۴ باب است که نسبت ۲ سال قبل بیش از چهار برابر شده است.

وجود قطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دیگر دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.