رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه، پشتیبانی و مانع‌زدایی را سیاست اصلی و یکی از اساسی‌ترین ماموریت‌های پارک علم و فناوری برشمرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه، پشتیبانی و مانع‌زدایی را سیاست اصلی و یکی از اساسی‌ترین ماموریت‌های پارک علم و فناوری برشمرد و گفت : پارک علم و فناوری بعد از جذب شرکت‌ها و در مسیر تجاری‌سازی محصولات آن‌ها به طور سیستماتیک به دنبال رایزنی برای حذف موانع پیش رو است.

او شعار سال ۱۴۰۰ را بخشی از وظایف پارک‌های علم و فناوری دانست و گفت : پارک‌ها باید سال جدید در همه مراحل تجاری‌سازی شرکت‌ها، صدور مجوز‌ها و ارائه تسهیلات به موقع در کنار شرکت‌ها باشند و برای حل مشکلات آن‌ها چاره‌اندیشی کنند.

او درخصوص عملکرد پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال ۹۹ از ایجاد و توسعه کسب و کار‌های فناورانه به عنوان یکی از مهمترین ماموریت‌های این مرکز یاد کرد و افزود: در این سال ۳۱۶ ایده و درخواست به مجموعه پارک علم و فناوری ارائه گردید که از این تعداد با ۱۰۲ مورد موافقت شد.

آزادی افزود: پارک علم و فناوری امسال رشد خوبی در برخی شاخص‌ها داشته طوری که تعداد دانش فنی منجر به محصول از ۳۷ مورد در سال ۹۸ به ۴۲ مورد رسیده، تعداد اشتغال از یک هزار و ۷۶۶ نفر به یک هزار و ۸۵۵، تعداد ثبت برند از ۶ مورد به هشت مورد و افزایش شرکت‌های دانشگاهی نیز از ۱۱ مورد به ۱۷ مورد افزایش یافته است.

۲۶۹ هسته و واحد فناور را تحت حمایت داریم

آزادی با اشاره به فعالیت ۲۶۹ واحد و هسته فناور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: از این تعداد ۱۶۷ مورد شرکت فناور و ۱۰۲ مورد نیز هسته فناور هستند که ۱۰۵ مورد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۱۱۰ مورد در حوزه عمومی و ۵۴ مورد هم در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند.

آزادی ادامه داد: از ۱۰۵ شرکت و هسته فناور فعال در حوزه ICT هم تعداد ۴۲ مورد در حوزه کامپیوتر و نرم افزار، ۵۰ مورد در حوزه برق و الکترونیک و ۱۳ مورد نیز در حوزه بازی و انیمیشن، از ۵۴ شرکت و هسته فناور فعال در حوزه کشاورزی هم ۲۳ مورد در حوزه ابزارآلات و مکانیزاسیون، ۱۳ مورد در حوزه دام و طیور، هفت مورد در حوزه کود و خاک و ۱۰ مورد هم در سایر حوزه‌های کشاورزی و ۱۱۰ شرکت و هسته فناور فعال در حوزه عمومی هم در زمینه‌های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات صنعتی، سرگرمی، صنایع شیمیایی، غذا و دارو فعالیت دارند.

او افزود: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکنون ۴۱۰ واحد و هسته فناور دیگر از مجموعه خارج شده اند و بنابراین در سال‌های فعالیت پارک، با در نظر گرفتن ۲۶۹ هسته و شرکت فناور فعلی، در مجموع ۶۷۹ شرکت و هسته فناور از حمایت‌های پارک برخوردار شده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.