مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: این استان جزو استان‌های پیشرو در راه اندازی و استفاده ازسالن‌های پیش سرد در کشتارگاه‌های صنعتی دام است.

محمود رضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: اسـتان همدان جزو استان‌های پیشرو در راه اندازی و استفاده از سالن‌های پیش سرد در کشتارگاه‌های صنعتی دام است و کشتارگاه های شهرستان نهاوند با بیش از ۵ سال بیشترین سابقه در اجرای این طرح را دارند.

او افزود: تمامی کشـتارگاه‌های سـنتی اسـتان همدان تعطیل و تنها کشتارگاه های صنعتی مجهز به سیسـتم پیش سرد فعالند و گوشت استحصالی از این کشتارگاه‌ها بصورت کاملا بهداشتی عرضه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه  صـنف  قصابان نهاوند همکاری منـاسبی را جهت اجرای این طرح بهـداشتی و اسـتفاده از مزایای آن داشته اند، گفت: مشکل اصلی برای تعطیلی قصابی های نهاوند اختلاف نظر مدیر کشـتارگاه و صـنف قصابان شهرستان نهاوند بر سر نرخ کشتار است.

رسولی تاکید کرد: تعطیلی مغازه‌های قصابی نهاوند به هیچ وجه برای  پیش سـرد کشـتارگاه ها نیست و این کار رابطه مستقیمی با سلامت گوشت عرضه شده در بازار دارد.

دیروز خبری را به نقل از رئیس صنعت، معدن و تجارت نهاوند داشتیم که علت تعطیلی قصابی ها را در نهاوند اجرای طرح «پیش‎سرد کردن گوشت» در کشتارگاه اعلام کرده بود و قرار بود گوشت قرمز را قصابان بدون هیچ افزایش قیمتی و با همان قیمت سابق بعد از یک روز به بازار عرضه کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.