رئیس جمهور روسیه درباره احساس خود پس از دریافت واکسن کرونا و نوع واکسن دریافتی‌اش سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (یک‌شنبه) در گفتگویی تلویزیونی درباره احساس خود پس از دریافت واکسن کرونا و تجربه خود سخن گفت و از واکسن‌های روسی کرونا تمجید کرد.

او گفت: درجه حرارت بدنم پس از دریافت واکسن علیه ویروس کرونا بالا نرفت، اما فردای آن روز ضعف جزئی احساس کردم و بعداً در محل فرو رفتن سوزن احساس درد جزئی داشتم.

پوتین افزود: در ۵ ساعت اول، من واقعاً چیزی احساس نکردم. پس از آن دست چپ خود را بلند کردم، جایی که واکسیناسیون انجام شد و یک نوع ناراحتی احساس کردم. هیچ دردی احساس نکردم. فقط وقتی جای سوزن را فشار می دهم، کمی درد احساس می‌کنم که همه این‌ها عوارض جانبی است.

او گفت: من سه روز ورزش نکردم. هاکی بازی نکردم. به ورزشگاه نرفتم و به شنا نرفتم. روز بعد، دمای بدنم را گرفتم و طبیعی بود بنابراین من به حمام رفتم و دوش متناوب با آب سرد گرفتم که به طور متناوب گرم می‌شود و من این کار را روزانه انجام می‌دهم و به شما توصیه می‌کنم این کار را انجام دهید، زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

رئیس جمهور روسیه درباره دلیل پوشش ندادن رسانه‌ای واکسیناسیون خود، همانطور که بسیاری از سران جهان این کار را کرده اند، گفت: هیچ دلیلی برای نشان دادن و خودنمایی وجود ندارد و اگر در این روند تمایل به جعل چیزی وجود دارد کار سختی نیست، زیرا می‌توان جلوی دوربین‌ها ویتامین‌ها را تزریق کرد و وانمود کرد که واکسن است.

او اعلام کرد: به طور خاص نمی‌گویم که کدام واکسن از سه واکسن کرونای روسیه را دریافت کردم و فقط پزشکم از این مسئله اطلاع دارد. از همکارانم خواستم تا در این خصوص صحبت نکنند، اما در واقع به آن‌ها نگفتم و نمی‌گویم چه واکسنی زده‌ام.

ولادیمیر پوتین خطاب به مردم کشورش اعلام کرد که تمامی سه واکسن کرونای روسیه در لیست بهترین واکسن‌های جهان باقی خواهند ماند و تاکنون بهترین نیز بوده اند و هر فرد خودش باید درباره دریافت واکسن تصمیم بگیرد و این کار را با مراجعه به پزشک و متخصص این حوزه انجام دهد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه گذشته اولین دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار