کادر درمان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان هرسین برای مقابله با پیک کرونا و شیوع کرونای انگلیسی در آماده باش هستند .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین از آماده باش کادر درمان و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای مقابله با پیک کرونا و شیوع کرونای انگلیسی خبر داد.

او وضعیت فعلی شهرستان و گام چهارم طرح شهید سلیمانی که از ۱۸ اسفند ماه پارسال آغاز شده را مورد بررسی قرار داد.

فرماندار شهرستان هرسین از ادامه ورود مسافران و مهمانان نوروزی به این شهرستان ابراز نگرانی کرد و افزود: ادامه ️ورود مهمانان نوروزی و تردد زیاد خودرو‌های غیر بومی در شهرستان بسیار نگران کننده است و در صورت همکاری نکردن مردم و بویژه اصناف ممکن است وضعیت شهرستان شکننده شود.

او افزود:️ از لحاظ رنگ بندی در وضعیت زرد قرار داریم و با توجه به ورود مهمانان نوروزی به شهرستان و شیوع کرونای انگلیسی از مردم انتظار بیشتری در راستای رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل ها و حضور نداشتن در تجمعات خطرآفرین همچون مجالس عزا و عروسی داریم.

کنجوریان ادامه داد:️ پیش بینی می‌شود بعلت مراودات مردم شهرستان هرسین با شهرستان‌های اطراف و مخصوصاً شهر‌هایی که کرونای انگلیسی در آن شیوع یافته وضعیت هرسین از حالت پایدار خارج شود، در این راستا تصمیماتی در جلسه‌ی امروز اتخاذ شد و در صورت مطابقت با مصوبات و تصمیمات ستاد کرونای استان به مرحله اجرا گذاشته می شود.

او افزود:️ مجدد از اصناف می‌خواهم ضمن استفاده از ماسک با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سلامتی را به مردم هدیه دهند و حتی المقدور از ایجاد تجمع در واحد‌های صنفی خود جلوگیری نمایند.

کنجوریان گفت:️ در طرح شهید سلیمانی و در گام چهارم این طرح مقدس تا کنون ۹۱ درصد از جمعیت شهرستان غربال گری شده اند و در این راستا ۶۷۰۰ بسته معیشتی و ۳۵ هزار عدد ماسک با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

او گفت:️ ۶۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی برای زمان پیک کرونا و حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از این بیماری در شهرستان پیش بینی شده است.

کنجوریان افزود:️ پلمب قلیان سرا‌های غیر مجاز، بازرسی‌های سرزده از کارخانجات و بررسی چگونگی اعمال دستورالعمل ها در این واحد‌ها، استفاده از ظرفیت برنامه شاد به منظور آگاه سازی هرچه بیشتر والدین و دانش آموزان به منظور فرهنگ سازی استفاده از ماسک و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی از مهمترین مصوبات اولین جلسه‌ی ستاد کرونای شهرستان هرسین در امسال بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.