یمن: تحت قیمومیت عربستان نخواهیم رفت

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد یمن هرگز نخواهد پذیرفت که یمن تحت نظارت و قیمومیت عربستان یا هیچ کشور دیگری باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد موضع این کشوریعنی تأکید بر توقف تجاوز و رفع محاصره بی‌قید و شرط علیه یمن واضح است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: «ما هرگز نخواهیم پذیرفت که یمن تحت نظارت و قیمومیت عربستان یا هیچ کشور دیگری باشد. ما بار دیگر تأکید می‌کنیم عربستان باید دست از یمن بکشد و دوران قیمومیت سپری شده است.»

محمد البخیتی با بیان اینکه «بزرگترین دورغ تاریخ، مشروعیت منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن است و همه می‌دانند که تصمیم‌گیری با او نیست» افزود: «منصور هادی فقط یک عروسک خیمه شب بازی است که کشور‌های متجاوز از او برای مشروعیت بخشیدن به تجاوز خود علیه یمن و تعیین شروط غیر قابل اجرا و قرار دادن یمن تحت سرپرستی دائمی جامعه جهانی استفاده می‌کنند.»

البخیتی گفت: «هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی اخیرا با مارتین گریفیتس در مسقط دیدار کرد و با فرستاده آمریکا دیداری نداشت. ما در دیدار با گریفیتس بر ضرورت توقف تجاوز و لغو محاصره تأکید و اعلام کردیم در غیر این صورت، نیرو‌های یمنی به هدف قرار دادن عمق خاک عربستان و کشور‌های متجاوز تا توقف تجاوز و محاصره علیه یمن ادامه خواهند داد. ما از پیشنهاد دادن طرح ها، دروغ گویی‌ها و مذاکرات بی ارزش سیر شده ایم.»

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: «آن‌ها باید تجاوز خود را متوقف و محاصره علیه یمن را لغو کنند در غیر این صورت ما به حمله به خاک عربستان تا پذیرفتن صلح ادامه خواهیم داد. بازگشایی فرودگاه صنعا در نهایت به قاچاق هیچ سلاحی منجر نمی‌شود، زیرا بخش امنیتی در همه فرودگاه‌ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. تعطیلی فرودگاه صنعا هدف قرار دادن همه اقشار ملت یمن است.»

البخیتی افزود: «ما به صورت واضح می‌گوییم هیچ کشوری نه آمریکا و نه عربستان و امارات حق ندارند برای بازگشایی فرودگاه صنعا یا بنادر یمن شرط و شروط تعیین کنند. اگر فرودگاه‌ها و بنادر ما را باز نکنند، ما فرودگاه‌ها و بنادر آن‌ها را هدف قرار خواهیم داد، زیرا از آن برای تحقق اهداف نظامی و تجاوز علیه یمن استفاده می‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار