رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

والدین وسایل نقلیه خود را در اختیار افراد فاقد گواهینامه قرار ندهند

سرهنگ ابوالفضل کهزادی گفت: از والدین خواستاریم وسایل نقلیه خود را در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه و افراد فاقد مهارت قرار ندهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام ، گفت: در بررسی تصادفات چند روز اخیر توسط کارشناسان ، عمده دلایل وقوع تصادفات ، ناتوانی راننده و عدم داشتن مهارت کافی برای کنترل وسیله نقلیه در مسیر‌ها بوده است.

او با بیان اینکه صرف داشتن گواهینامه به معنای تسلط و مهارت کامل و کافی برای رانندگی نیست، اظهار کرد: بسیاری از توانمندی‌های مربوط به رانندگی به مرور زمان و در اثر تجربه حاصل می‌شود که خانواده‌ها می‌بایستی در هنگام سپردن وسایل نقلیه به فرزندان به این اصل مهم توجه کنند.

سرهنگ کهزادی با اشاره به اینکه جوانان تحت تاثیر همسالان خود در غیاب والدین اقدام به رفتار‌های مخاطره آمیز و هیجانی می‌کنند، ادامه داد: به همین دلیل می‌طلبد والدین مراقبت‌های لازم را از فرزندان در هنگام رانندگی حتی به فرض داشتن گواهینامه به عمل آورد.

او اظهار کرد: برابر قانون اشخاصی که بدون داشتن گواهینامه مبادرت به رانندگی با وسیله نقلیه نمایند، مجرم تلقی و برابر مقررات با آن‌ها رفتار می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام مطرح کرد: در این راستا در طرح نوروزی ، تعداد ۲۴ راننده فاقد گواهینامه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.