کره شمالی: استاندارد دوگانه سازمان ملل پیامدهای جدی در پی خواهد داشت

یکی از مقامات ارشد کره شمالی به شدت از موضع‌گیری سازمان ملل در قبال آزمایش موشکی این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد کره شمالی موضع‌گیری سازمان ملل در قبال آزمایش موشکی اخیر این کشور را «استاندارد دوگانه» توصیف کرد.

«جو چول سو»، مقام وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد که این گونه موضع گیری سازمان ملل عواقبی جدی در پی خواهد داشت.

این مقام ارشد کره شمالی گفت «این کونه موضع گیری شورای امنیت سازمان ملل استاندارد دوگانه و انکار حاکمیت کره شمالی است.»

جو چول سو در ادامه افزود به هیچ عنوان منطقی نیست که شورای امنیت تنها به آزمایش‌های موشکی کره شمالی بپردازد و به آزمایش‌های مشابه از سوی دیگر کشور‌ها واکنشی نشان ندهد. این استاندارد دوگانه عواقب جدی در پی خواهد داشت.

کره شمالی روز پنج‌شنبه اقدام به آزمایش دو موشک بالستیک کرد. روز یکشنبه گذشته نیز کره شمالی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی اقدام به شلیک چند موشک کوتاه برد کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد موشک‌های کره شمالی که در دریای ژاپن شلیک شدند، در ارتفاع حداکثر ۶۰ کیلومتری، یک مسافت ۴۵۰ کیلومتری را طی کردند.

منبعی در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که این نهاد روز سه‌شنبه (۳۰ مارس) به درخواست اعضای اروپایی خود برای رایزنی فوق‌العاده درباره پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی تشکیل جلسه می‌دهد.

این منبع دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به خبرگزاری «تاس» روسیه گفت: این شورا روز سه‌شنبه (۳۰ مارس) پشت در‌های بسته درباره پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی نشست فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار