امروز همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (ع)، بازدید از موزه حرم مطهر شاهچراغ برای زائران و مجاوران رایگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حاشیه آیین گلابشویی گنبد حرمین مطهر در این آستان مقدس گفت: به مناسبت عید نیمه شعبان ویژه برنامه‌های متنوعی در این بارگاه منور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام احمد سلامی افزود: به همت معاونت اماکن و خدمات زائران حرم مطهر و معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، گنبد حرمین مطهر احمدی و محمدی (ع) گلابشویی شد.

او همچنین گفت: در شب نیمه شعبان بانگ «یا مهدی (عج) ادرکنی» راس ساعت ۲۱ همراه با قرائت دعای زیارت امام زمان (عج) "سلام الله الکامل التام" همزمان با سراسر کشور، در صحن و سرای حرم مطهر طنین‌انداز و آسمان حرم مطهر نورافشانی شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: اجرای مراسم عقد زوج‌های جوان در سالن پیوند آسمانی حرم مطهر و اجرای ویژه برنامه کودکانه در دو نوبت صبح و عصر در صحن احمدی از دیگر برنامه روز میلاد امام زمان (عج)  است.

او در ادامه به مسابقه اینترنتی که به مناسبت نیمه شعبان تدارک دیده شده است، اشاره کرد و گفت: از ۷ تا ۱۱ فروردین ماه، مسابقه "موعود ادیان" در پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر بارگزاری می‌شود که علاقه‌مندان برای دریافت منبع و شرکت در آزمون آنلاین این مسابقه می‌توانند به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: در همین ایام، طرح معرفت زیارت، اجرا و نمایشگاه شمیم انتظار در صحن حضرت معصومه (س) این حرم برپا خواهد شد.

سلامی همچنین اعلام کرد: همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج)، بازدید از موزه این حرم مطهر برای مراجعان، رایگان است.

بنا بر این گزارش، موزه حرم مطهر در سال ۱۳۴۴ هجری شمسی تاسیس شده و گنجینه فاخر آن، شامل آثار ارزشمند مربوط به ادوار مختلف پیش از تاریخی تا دوران معاصر در دو طبقه و مساحتی افزون بر یک هزارمتر مربع است.

بر این اساس، موزه حرم مطهر در ضلع جنوبی صحن احمدی قرار دارد و در ایام نوروز از ساعت ۹ تا ۱۸، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، میزبان زائران و مجاوران گرانقدر است.

حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) امام هفتم شیعیان و برادر امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان است. بارگاه نورانی او در شیراز زیارتگاه مردم و مسافران این شهر است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار