ماهی قرمز را در رودخانه‌ها و سد‌ها رها نکنید!

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: شهروندان و گردشگران ماهی‌های قرمز را در رودخانه‌ها و سد‌ها رها نکنند؛ زیرا سبب انتقال و انتشار انواع بیماری‌ها می‌شود.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز طبیعت و ۱۳ نوروز، شهروندان، مسافران و گردشگران نوروزی به هیچ وجه ماهی‌های قرمز و هفت سین عید را در آب‌های طبیعی جاری مانند رودخانه‌ها، برکه‌ها، نهرها، چشمه‌ها و سد‌ها رهاسازی نکنند؛ زیرا این آب‌ها در نهایت به سیستم آب‌های طبیعی راه پیدا می‌کنند و سبب انتقال و انتشار انواع بیماری‌ها و سرایت آن به آبزیان بومی و بروز بیماری و تلفات در آن‌ها می‌شوند.

او با بیان اینکه ماهی قرمز توانایی بالایی در سازگاری با محیط دارد و از غذا‌های ماهی‌های بومی و حتی از تخم آن‌ها تغذیه می‌کند، تصریح کرد: این ماهی‌ها به سرعت خود را با شرایط جدید محیطی که در آن وارد شده اند وفق می دهند، تولید مثل می کنند و با به هم زدن اکوسیستم طبیعی و ایجاد خطر برای ذخایر ژنتیکی بومی، جمعیت‌های پایداری تشکیل می‌دهند.

 اسدی بیان داشت: ماهیان قرمز با تبدیل شدن به گونه‌های مهاجم، سبب مرگ و میر ماهی‌های دیگر شده و در نهایت موجب افت جمعیت گونه‌های بومی در ماهی‌ها می‌شوند و صدمات جبران ناپذیری ایجاد می‌کنند.

او تاکید کرد: بهترین راه رهاسازی ماهی‌های قرمز در مکان‌های تعبیه شده به وسیله شهرداری‌ها است؛ بنابراین از شهروندان انتظار می‌رود برای تأمین سلامت یکدیگر و حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان منطقه به توصیه‌ها و هشدار‌های بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار