رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باز بودن مساجد و دیگر اماکن مذهبی در ماه رمضان ، منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس  سازمان اوقاف و امور خیریه در آمل گفت: مطابق فرمایش رهبری ، تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا فصل الخطاب همه نهاد‌های اجرایی کشور است و سازمان اوقاف نیز از این قاعده مستثنی نیست.

او  با بیان اینکه با توجه به واکسیناسیون، امسال شرایط آسان‌تر و بهتر از سال گذشته و مشکل نیز کمتر باشد، افزود: باز بودن مساجد و دیگر اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان منوط به تصمیم گیری ستاد ملی کرونا است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور ، در ادمه بر زراعت چوب در اراضی موقوفه کشور تاکید کرد و گفت: اوقاف در اراضی که قابلیت کشت درخت برای تامین چوب کشور را دارند زراعت چوب انجام می‌دهند.

او افزود: اراضی موقوفه کشور که معطل مانده اند باید به مرحله سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال برسند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برای دستیابی به این هدف، کاربری اراضی وقفی مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: امنای موقوفات برای افزایش بهره وری طرح‌های تجاری، مسکونی و کشاورزی را به ادارات و سازمان اوقاف می‌توانند ارائه دهند.

حجت الاسلام خاموشی گفت: ۶۰۰ هکتار زمین موقوفه معطل در یکی از استان‌ها وجود داشت که پس از کانال کشی و انتقال آب به زمین به کاشت درختان نخل اختصاص یافت و علاوه بر صرفه اقتصادی موجب اشتغال نیز شد.

او با بیان این که برخی اراضی موقوفه کشور با توجه به تعطیلی به معضل تبدیل شده بودند که با رویکرد جدید احیا شدند و عواید آن دوباره طبق نیت واقف به مردم برگشت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از وجود شش هزار مدرسه موقوفه و هزار و ۸۰۰ درمانگاه، مرکز درمانی، بیمارستان و مرکز درمانی خاص موقوفه در کشور خبر داد و گفت: احیا و ساماندهی این موقوفات بسیار مهم است و در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار