زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در جریان سفر به ترکیه با عبدالرشید دوستم، معاون پیشین رئیس ‌جمهور افغانستان که در آنکارا به سر می‌برد، دیدار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در جریان سفر به ترکیه با عبدالرشید دوستم، معاون پیشین رئیس ‌جمهور افغانستان که در آنکارا به سر می‌برد، دیدار کرد.

عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون شورای مصالحه ملی که در این نشست حضور داشته در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که دو طرف در این دیدار روی نتایج نشست ترویکای مسکو و روند گفتگوهای صلح و تشریک مساعی برای تامین صلح پایدار در کشور گفتگو کرده‌اند.

فرهمند افزوده است که مارشال دوستم در این دیدار ترکیه را از کشورهای تاثیرگذار در منطقه عنوان کرده و گفته است که این کشور در کنار روابط نزدیک با پاکستان، در میان مردم افغانستان و گروه طالبان نیز نفوذ دارد و باید از این موضوع استفاده درست شود تا نشست صلح ترکیه نتیجه بخش باشد.

همزمان، زلمی خلیلزاد نیز گفته است که تلاش‌های همه جانبه را برای استفاده‌ موثر از نقش ترکیه در مورد صلح افغانستان انجام خواهد داد.

به گفته وی، ترکیه به همین دلیل مکان برگزاری مهم‌ترین نشست صلح افغانستان انتخاب شده است.

گفتنی است که قرار است نشست صلح استانبول در اواسط ماه اپریل سال جاری میلادی برگزار شود.

بر اساس طرح آمریکا، قرار است در این نشست درباره آینده سیاسی افغانستان تصمیم‌ گرفته شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار