سرپرست فرمانداری ایذه از افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن نبوتی سرپرست فرمانداری ایذه گفت: وضعیت ایذه به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا و بستری ها، از چند روز گذشته قرمز شده و روند مراجعه مبتلایان به مراکز درمانی افزایشی است و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهرستان در حال تکمیل شدن است و اگر مردم رعایت نکنند با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

او افزود: طبق مصوبه ستاد شهرستانی کرونا، کار غربالگری بیماران در سطح شهر و روستا از سوی اکیپ‌هایی متشکل از بسیج، بهداشت و هلال احمر در حال اجرا است و بهترین راه برای کنترل بیماری، شناسایی به موقع بیماران است و این موضوع می‌تواند در درمان بیماران کمک کند.

نبوتی بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی به شهر‌های ایذه و دهدز و بخشی از مناطق گردشگری جلوگیری می‌شود تا بیماری به دیگر نقاط استان و یا استان‌های دیگر سرایت نکند.

سرپرست فرمانداری ایذه ادامه داد: در هفته جاری تمام ادارات شهرستان ایذه و بازار تعطیل هستند که جا دارد از تمامی صنوف که در این رابطه نهایت همکاری را داشته اند تشکر کرد و از آن‌ها بابت این تعطیلی عذرخواهی نمود.

این مقام مسئول گفت: تامین امکانات بیمارستانی، حمایت‌های خوبی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است و در این زمینه مشکلی نداریم و بیش از ۱۰۰ کپسول اکسیژن در روز‌های اخیر به مجموعه درمانی شهرستان ایذه اضافه شد همچنین تعدادی متخصص به کادر پزشکی شهرستان افزوده شد و مردم و مسئولان در کنار هم در حال مبارزه با این ویروس هستند.

او گفت: با تذکر به صاحبان عزا از برگزاری مراسم سوگواری در این شهرستان پیشگیری شده است، اما عده‌ای خلاف مصوبات ستاد کرونا عمل کرده و اقدام به برگزاری مراسم با جمعیت بالا می‌کنند.

نبونی عنوان کرد: نیرو‌های انتظامی و بهداشت شهرستان در صورت برگزاری هر گونه مراسم بلافاصله ورود کرده و با برگزارکنندگان برخورد می‌کنند. در حال حاضر تعداد زیادی پرونده قضایی علیه متخلفان از جمله مداحان و برگزار کنندگان در شهرستان تشکیل شده است در حالی که از مردم انتظار داریم، مسئولانه پای کار باشند و از برگزاری مراسم خودداری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.