سد‌های مازندران امسال در مقایسه با پارسال تاکنون ۷ میلیون متر مکعب آب بیشتر ذخیره کرده اند.

یخکشی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۳۱۴ میلیون متر مکعب آب اکنون پشت سد‌های استان ذخیره شده است، گفت: این میزان ۷ میلیون متر مکعب بیشتر از پارسال است.

او افزود: سد شهید رجایی ساری با ۱۵۰ میلیون و سد البرز با ۱۳۷ میلیون متر مکعب بیشترین آبگیری را در بین سد‌های استان دارند.

یخکشی در خصوص امکان سرریز کردن آب سد شهید رجایی ساری گفت: این سد ۱۳ میلیون متر مکعب تا سرریز شدن فاصله دارد و هنوز در خصوص امکان سرریز کردن این سد نمی‌توان اظهار نظر کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی هفته آینده نیز شاهد بارش باران و افزایش حجم آب پشت سد‌های استان خواهیم بود.

او حجم آب ذخیره شده در سد‌های استان را مناسب اعلام کرد و افزود: سرمای هوا سبب تاخیر در عملیات کشاورزی و شالیکاری شده است و هر چه آب تخت کردن شالیزار‌ها دیرتر انجام شود مصرف آب با توجه به گرمای هوا و کاهش بارندگی نیز افزایش خواهد یافت.

یخکشی افزود: متاسفانه میزان بارش برف در ارتفاعات استان نیز چشمگیر نبود و حتی در زمستان پارسال شاهد وزش باد‌های گرم در ارتفاعات بودیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۸۰ درصد آب بندان‌های مازندران نیز اکنون آبیگری شده است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.