قرارگاه عملیاتی جمعیت هلال احمر خوزستان پر تلاش وخستگی ناپذیر در مقابله با شیوع ویروس کرونا فعال هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به یک طرفه بودن مرز‌های زمینی کشورمان با عراق در استان و محدودیت تردد در این پایانه ها، از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۵۱۳ تست رپید و ۲۰۳ تست تشخیصی PCR در ایستگاه‌های مستقر در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه نمونه گیری شده است.

او افزود: همچنین عملیات تب سنجی نیز به همت نجاتگران این جمعیت در این پایانه‌های مرزی صورت می‌گیرد و ۲ مرکز نقاهتگاهی نیز به منظور کاهش فشار کاری مراکز درمانی و نگهداری از بیماران ارجاع شده از سوی بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهرستان‌های اهواز و آبادان تجهیز شده اند.

خدادادی بیان داشت: این فعالیت‌ها در دو محور ناظران سلامت و رهگیری افراد بدون علامت از طریق انجام تست تشخیصی رپید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر استان خوزستان ادامه دارد و میانگین روزانه بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد نمونه گیری در ایستگاه‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری برون شهری، ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه‌ها و برخی از مراکزبهداشتی ودرمانی با همکاری و مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تعداد بهره وران طرح ناظران سلامت در استان را تا کنون بیش از ۴۳ هزار و ۲۱۰ نفر و اماکن ارزیابی شده توسط تیم‌های جمعیت هلال احمر را ۱۱ هزار و ۴۹۱ مکان اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شرایط موجود تا واکسیناسیون همگانی فاصله داشته وقرنطینه نیز سبب آسیب جدی به معیشت مردم خواهد شد ومعضلات دیگری را به همراه خواهد داشت، توجه بیش از پیش و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را تنها راه حال حاضر برای مهار بحران شیوع ویروس کرونا در خوزستان دانست و برضرورت حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در امکان پر تردد تاکید کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.