معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت گندم از سطح ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی راسک در جنوب این استان آغاز شد.

امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در چند سال اخیر به دلیل شرایط اقلیمی؛ سیستان و بلوچستان آغازگر برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سطح کشور بوده است.

او ادامه داد: در فصل زراعی جاری ۶٧ هزار و ٨١٠ هکتار از اراضی کشاورزی ٢٣ شهرستان سیستان و بلوچستان به زیر کشت ارقام مختلف گندم پربازده رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: امسال یک هزار و ٢٠٠ تن گندم از ارقام افق، نارین، چمران ٢، سیوند و سیروان و ٢٠ هزار تن انواع کود شیمیایی پایه تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

او افزود: همزمان با برداشت گندم خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید، با نرخ مصوب خرید و به سیلوها حمل خواهد شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی راسک؛ برداشت گندم نیز در این شهرستان با چهار دستگاه کمباین بومی و میهمان آغاز و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

سعید نارویی افزود: هم‌اینک سه دستگاه کمباین در بخش پیشین شهرستان راسک مستقر شده‌ است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار