۱۹۵۰ دانشجوی دارای معلولیت یا اعضای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، از کمک هزینه تحصیلی بهزیستی بهره‌مند شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیشترین گروه یارانه‌بگیر تحصیلی در بین دانشجویان تحت پوشش، معلولین جسمی حرکتی و کمترین گروه، معلولین ذهنی خفیف هستند.

او افزود: بیشترین تعداد دانشجویان تحت پوشش بهزیستی استان در رشته‌های علوم انسانی و کمترین تعداد آن‌ها در گروه فنی مهندسی تحصیل می‌کنند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سامانه جدید ثبت نام دانشجویان بهزیستی، از ترم اول سال تحصیلی جاری فعال شده است ادامه داد: دانشجویان تحت پوشش باید به این سامانه مراجعه و ثبت نام کنند تا بتوانند از یارانه بهریستی استفاده کنند، تا کنون ۱۹۵۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده و از یارانه بهره‌مند شده‌اند.

فیروزی بیان کرد: از کل دانشجویان ثبت نام شده ۹۸۰ نفر کارشناسی پیوسته، ۳۱۴ نفر کارشناسی ناپیوسته، ۲۷۲ نفر ارشد ناپیوسته، ۱۳ نفر ارشد پیوسته، ۱۸۲ نفر کاردانی پیوسته و ۱۳۸ نفر کاردانی ناپیوسته هستند.

او تصریح کرد: همچنین ۳۲ نفر در مقطع دکترا، ۱۲ نفر در پزشکی عمومی، ۶ نفر در دکترای عمومی و یک نفر در پزشکی تخصصی تحصیل می‌کنند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی که شهریه ندارند مبالغی بین ۶۰۰ هزار تومان یا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر ترم، به عنوان کمک تشویقی پرداخت می‌شود.

فیروزی اظهار کرد: شهریه ترم اول تحصیلی برای همه دانشجویان به جز مواردی که مستندات کافی نداشته‌اند پرداخت شده و برای ترم بهمن که ثبت نام دانشجویان در سامانه آغاز شده نیز پس از بررسی‌های بهزیستی شهرستان و استان، پرداخت‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.