مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۸۷ هزار و ۸۶۰ خانوار بیمه شده زیر پوشش این صندوق هستند، گفت : از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۶ خانوار از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رشیدی‌اقدم مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت : پارسال ۱۰ هزار و ۲۸۳ نفر در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر آمار جذب کلی داشتیم و این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۸ که ۶ هزار و ۸۲۹ نفر جذب بوده ۵۱ درصد رشد داشته است.

او صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را یک نهاد بیمه‌گر اجتماعی دانست و گفت : ماموریت اصلی این صندوق طبق قانون، رفاه، ایجاد امنیت اقتصادی، تامین آتیه برای روستاییان، پیشگیری از فقر مزمن روستایی، ایجاد ثبات اقتصادی در روابط تولیدی، حفظ ارزش‌های مهم جامعه روستایی، افزایش بهره‌وری نیروی کار در تولیدات کشاورزی و دستیابی به توسعه مبتنی بر عدالت اجتماعی است.

رشیدی‌اقدم با اشاره به اینکه اساس شکل گیری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر به مانند بیمه‌های اجتماعی دیگر به عنوان یک ابزار حمایتی است که برای ایجاد رفاه و راحتی برای اقشار روستایی اقدام می‌کند، افزود: صندوق با دریافت حق بیمه به صورت سالیانه، روستاییان را در زمان پیری و یا ناتوانی حمایت می‌کند.

او افزود: تحت پوشش گرفتن افراد در بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر موجب کاهش شکاف طبقاتی بین روستاییان و به تبع آن برابری منزلت اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: اجرای فراگیر این طرح، ارتقا جایگاه اجتماعی بیمه شدگان را به وجود می‌آورد و جامعه هدف این صندوق با دریافت حقوق و مزایا به علت داشتن کمک هزینه قادر به زندگی خواهند بود و در دوران ناتوانی نیز به شکل شایسته و با کرامت به زندگی خود ادامه خواهند داد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت: مهمترین تعهدات صندوق پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری از کار افتادگی و پرداخت مستمری بازماندگی است که در استان کرمانشاه طبق آماری که اعلام شد با تلاش همکاران به دنبال افزایش چتر حمایتی این بیمه اجتماعی در سطح استان هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.