معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در چهار شهرستان استان به هزار و ۱۰۲ هکتار رسیده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد:دیروز ۴۱۵ هکتار از اراضی این استان علیه ملخ سمپاشی شد و سطح مبارزه با ملخ صحرایی به هزار و ۱۰۲ هکتار رسید.

او افزود: تاکنون این آفت در چهار شهرستان دیلم،گناوه، بوشهر و دشتستان دیده شده است و در ۶ شهرستان دیگر ملخ صحرایی گزارش نشده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین مبارزه با این آفت با ۴۹۵ هکتار در شهرستان گناوه صورت گرفته  است، در دیلم نیز ،۴۳۷ بوشهر ۱۰۰ و دشتستان ۷۰ هکتار از اراضی علیه ملخ سمپاشی شده‌اند.


بیشتر بخوانید


عمرانی عنوان کرد: ۴۵ گروه ردیاب به صورت روزانه ملخ صحرایی را رصد می‌کنند و ۱۵ گروه نیز در مبارزه با این آفت مشارکت دارند.

او بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان دیده‌بانی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سمپاشی‌ها به صورت زمینی بوده است و با استفاده از ابزارهایی مانند ulv پشت وانتی، توربولاینر، پشت تراکتوری لانس دار صورت گرفته و سم‌های مورد استفاده نیز دلتامترین و ملاتیون بوده است.

نخستین گزارش از حضور ملخ صحرایی در استان بوشهر پنجم فروردین گزارش شد.

ملخ صحرایی یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های نباتی است. یک ملخ ماده در طول دوره رشد خود می‌تواند، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخم بگذارد و هر روز معادل وزن خود از گیاهان زراعی، باغی و مرتعی تغذیه کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.