به گفته کارشناسان سازمان بهداشت جهانی واکسن‌های چینی پیشگیری از ویروس کرونا، بی‌خطر هستند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، واکسن چینی کرونا در برخی از کشور‌ها مورد استفاده قرار گرفته، در حالی کشور‌هایی هستند که به دیده تردید به آن می‌نگرند.

دو روز پیش، شرکت صنایع دارویی «جولفار» مستقر در ابوظبی، توافق‌نامه‌ای را برای آغاز تولید واکسن «سینوفارم» در امارات امضا کرد. این شرکت اظهار داشت که تولید واکسن چینی را از ماه آینده آغاز می‌کند.

رسانه‌های رسمی چینی روز یکشنبه هفته گذشته اعلام کردند که بیش از ۴۳ میلیون دوز واکسن «سینوفارم» تولیدی شرکت ملی مورد حمایت دولت، مورد استفاده قرار گرفته که بیش از ۳۴ میلیون دوز آن در چین و بقیه در خارج از کشور بوده است.

شرکت «سی ان بی جی» وابسته به شرکت «سینوفارم»، دو واکسن ضد کووید ۱۹ را تولید می‌کند که یکی از آن‌ها در شعبه آن در پکن تولید شده و برای استفاده عمومی در چین و استفاده اضطراری در شماری از کشور‌ها از جمله عراق، پاکستان و مراکش مجوز گرفته است.

واکسن‌های چینی را می‌توان در دمای خنک کننده‌های طبیعی نگهداری کرد، در حالی که محصولات رقیب ساخت شرکت‌های «مدرنا» و «فایزر» به دمای بسیار پائین‌تر نیاز دارند.

حدود ۵۳ کشور در حال توسعه از جمله عراق، پاکستان و مراکش از واکسن چینی استفاده می‌کنند.

هفته گذشته وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن به ۵۳ کشور در حال توسعه در زمینه واکسن کمک کرده و با ۲۲ کشور، توافق صادرات دارد.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه ۳۱ مارس ۲۰۲۱ خبرگزاری «رویترز»، بیش از ۱۲۸.۳۳ میلیون نفر در سراسر جهان تا کنون به کرونا مبتلا شده و مجموع مرگ‌های ناشی از آن به دو میلیون و ۹۳۲۷۰۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.