ایمان حکمت آراء قهرمان رشته کونگ فوتوآ مدافع حرم بودن را راهی برای رسیدن به خداشناسی می‌داند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ایمان حکمت آراء متولد سال ۱۳۶۰ از شهرستان فسا است. وی با انجام هنر‌های رزمی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد رشته شهرسازی ادامه داده است.

این قهرمان رشته کونگ فو توآ فعالیت خود  را  از سال  ۱۳۶۷ با رشته کاراته زیر نظر استاد غلامرضا مهر پیشه و سال ۷۸  نیز رشته کونگ فو توا را زیر نظر استاد مجیدی آغاز کردم.

حکمت آراء، روحیه شهادت طلبی را در ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی می‌داند که نشان از مفاهیم بنیادی مانند ایمان و اعتقاد به خدا است.

به سراغ این ورزشکار مدافع حرم رفتیم و با او همراه شدیم.

سین: تا کنون چه مقام‌هایی را در سطح کشوری و بین المللی کسب کرده‌اید؟

جیم: ثبت رکورد شکستن ۸۳۲ قطعه سنگ قرنیز ساختمانی را در مدت زمان یک دقیقه بوسیله تیغه دست در ۶۰ پارت ۱۴ طبقه‌ای بود که با حضور هادی رضایی رئیس کمیته هنر‌های فردی،  همایشی و داوران  مجرب ثبت رکورد کشور  آقایان غلامیان و زارعی نژاد برگزار و این رکورد برای اولین بار در سطح ملی زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی ثبت شد.

این ورزشکار همچنین، قهرمان رشته‌های مختلف ورزشی مانند کیک بوکسینگ، کاراته آزاد و کونگ فو در وزن ۷۵ کیلوگرم است.

او در ادامه افزود: مقام‌های متعدد استانی و کشوری دارم چه در موضوع قهرمانی چه مبارزه و اجرای فرم. در حال حاضر دبیر کمیته هنر‌های فردی انجمن کونگ فو توآ استان فارس و مربی رسمی درجه ۳ فدراسیون کونگ فو و و داور رسمی فدراسیون کونگ فو هستم و در مدت زمانی که از آن گذشته است وارد رده پیشکسوتان شده ام.

سین: شروع فعالیت شما در رشته هنر‌های رزمی از چه سالی بوده است؟

جیم: از سال ۸۷ تا کنون به طور رسمی رشته کونگ فو را دنبال می‌کنم و در بیشتر آزمون‌های ورزشی مانند دان‌های ۴ فدراسیون کونگ فو و هنر‌های رزمی جمهوری اسلامی ایران با کد و شناسه ملی شرکت کرده ام.

فعالیت‌های ورزشی در کمپین همیار ورزشیاران شهرستان فسا راه اندازی شده که با مشارکت ورزشکاران، پیشکسوتان و قهرمانان از زمان شیوع بیماری کرونا در حال ارائه خدمت به همشهریان و هم استانی‌ها هستند.

از ثبت رکورد در رشته کونگ فو توآ تا پهلوان مدافع حرم

سین: به جز ورزش رزمی در چه مشاغلی فعالیت دارید؟

جیم: من به عنوان ناظر ساختمانی، سرپرست کارگاه و کارشناس مشغول به کار هستم و با شیوع کرونا و تعطیلی‌ها دو سال و نیم به باشگاه داری مشغول بودم که در این زمینه نیز با ضرر‌ها و زیان‌های بسیار زیادی مواجه شدم.

از ثبت رکورد در رشته کونگ فو توآ تا پهلوان مدافع حرم

در باشگاه ورزشی هم به لحاظ اقتصادی هنرجویان باشگاه‌های هنر‌های رزمی به خصوص رشته‌های کونگ فو شاید توان مالی پرداخت شهریه را نداشته باشند، اما به علت ارق وطن دوستی که در من از کودکی شکل گرفته و علاقه بسیار شدیدی به پرچم سه رنگ ایران دارم تلاش کردم در نقاط محروم و غیر محروم به پرورش نسل نوپای ورزشی بپردازم چه در بخش آمادگی جسمانی چه هنر‌های رزمی یا همون کونگ فو.

سین: از کلاس هایتان تعدادی قهرمان در رده‌های سنی مختلف پرورش یافته اند؟

جیم: ۲۶۰ هنرجو که بیشتر آنان قهرمانان شهرستانی و استانی هستند که به علت بیماری کووید ۱۹ تعطیلی بیشتر باشگاه‌های کونگ فو چه در استان و شهرستان‌ها را در برداشته و این هنرجویان به صورت خانگی یا به صورت انفردای تمرینات خود را دنبال می‌کنند و منتظر هستند در اولین دوره مسابقات لیگ یا برنامه‌های مسابقات کشوری زیر نظر فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی ایران و انجمن کونگ فو توآ استان فارس به ریاست کهزاد یوسفی فعالیت‌های خود را از سر بگیرند و شاهد مدال آوری و مقام آوری دوباره برای استان فارس باشیم.

سین: چه عاملی باعث شد که این رکورد را به ثبت برسانید؟

جیم:  توکل به خدا زیرا  برای ثبت  این چنین رکورد‌هایی که حرف برای گفتن در سطح جهان دارد می توان یک روزنه امید را در میان جوانان آن منطقه، استان یا کشور ایجاد کرد اما هیچ گونه حمایت مالی از سمت هیچ نهاد و یا سازمانی انجام نمی‌شود.

از ثبت رکورد در رشته کونگ فو توآ تا پهلوان مدافع حرم

سین: توصیه شما به جوانان علاقه‌مند به هنرهای رزمی چیست؟

جیم: توصیه من به جوانان و نوجوانانی که به هنرهای رزمی علاقه دارند این است که باید با اراده و پشتکار وارد این حرفه شوند.

سین: فضای ورزش‌های رزمی در کشور را چطور می‌بینید؟

جیم: رسیدگی به امور قهرمانان و دیده شدن آن‌ها در برنامه‌ها و رویداد‌های مختلف کشوری و بین المللی باید به طور ویژه‌تر در دستور کار مسئولان هیئت‌های مختلف قرار گیرد، زیرا همبستگی از عوامل پیشرفت یک رزمی کار بوده که دیده نشدن و بیخیالی مسئولان به فعالیت‌های او اصلی‌ترین عوامل دلسردی یک ورزشکار است.

از ثبت رکورد در رشته کونگ فو توآ تا پهلوان مدافع حرم

سین: در درگیر‌های احتمالی از ورزش‌های رزمی هم استفاده می‌کنید؟

جیم: خشونت در ورزش‌های رزمی معنایی ندارد و بیشتر مردم اعتقاد دارند ورزش‌های رزمی باعث ایجاد خشم در ورزشکار می‌شود، اما این طور نیست بلکه می‌توان با انجام ورزش‌های رزمی خشم را کنترل کرد و به آرامش رسید.

ورزشکار هنر‌های رزمی بیان کرد: من هیچ وقت اهل دعوا و درگیری نبوده، نیستم و نخواهم بود، اما زمانی مجبور شدم در مقابل حمله یک متهاجم از خود دفاع کنم البته بدون هیچ ضرب و شتمی و با خلع سلاح فرد مهاجم او را تا رسیدن ماموران حراست تسلیم نگاه داشتم.

وقتی قهرمان هنر‌های رزمی داوطلبانه مدافع حرم شد

سین: از سفر خود به عراق و سوریه بگویید؟

جیم: من زمانی از طریق سازمان بازسازی عتبات عالیات در شهر سامراء، عراق، نجف و کربلا مشغول به کار بودم و این سعادت را داشتم که به نمایندگی از مردم کشورم آن جا خدمت کنم.

ایمان حکمت آراء تصریح کرد: موفق شدم به همراه یکی دیگه از همرزمان خودمان را از مرز عراق به خدمت یکی از دلاور مردان حشد الشعبی عراق برسانیم  که در این زمینه بیشتر هیجان و مبارزه با لشکر کفر بود که ما را به آن جا کشاند و نه هیچ موضوع دیگری.

او ادامه داد: بیشتر جوانان در این کلاس‌ها شرکت می‌کردند و کلاس ما صد متر پشت خط مقدم بود و هیچ امکاناتی هم نداشتیم، اما تاکتیک کونگ فو توآ را در پشت خط مقدم به سربازانی که برای دفاع از مرز و خاک کشور خود آمده بودند آموزش می‌دادم و احساس رضایت می‌کردم، با تعدادی از آن ها در کشور عراق دوست هستم و گاهی هم تلفنی با آنان صحبت می‌کنم که این دوستی همچنان ادامه دارد.

امیدوارم رزم ملی ایران کونگ فو توآ را در تمام جهان آموزش داده شود زیرا این رشته باور فرد را نسبت به خودش افزایش می‌دهد و فرد  می‌تواند در راه خدا شناسی قدم‌های مثبتی بردارد.

از ثبت رکورد در رشته کونگ فو توآ تا پهلوان مدافع حرم

حرف آخر 

سین جیم: خواسته شما از مسئولان چیست؟

جیم: از مسئولان تقاضا دارم از ورزشکاران حمایت های مادی و معنوی کنند و از ورزشکاران دارای مقام های کشوری و بین المللی اند حمایت کنند تا باعث علاقه بیشتر آنان به ورزش شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار