حزب حاکم کره جنوبی با شکست در انتخابات محلی، راه دشواری را برای «مون جائه این» رئیس جمهور این کشور پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پیش‌بینی می‌شود حزب حاکم لیبرال کره جنوبی که در اداره اقتصاد این کشور شکست خورده است، در انتخابات محلی پیش رو شکست بخورد و کرسی های دو شهر بزرگ سئول و بوسان را از دست بدهد. این مسئله دستیابی به اهداف سیاسی آخرین سال ریاست جمهوری برای مون جائه این را دشوار خواهد کرد.

ده‌ها میلیون نفر در رای گیری زود هنگام روز جمعه برای انتخاب نمایندگان سئول و بوسان شرکت خواهندکرد.

این رای گیری در حالی صورت می‌گیرد که «مون» و حزب مترقی دموکراتیک او، با کاهش محبوبیت شدیدی در بین مردم روبه رو هستند و این موضوع ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری آینده تاثیر بدی بگذارد.

آخرین نظرسنجی‌ها پیروزی حزب مخالف مون در سئول و بوسان را پیش بینی کردند. این بدان معنی است که حزب حاکم برای اولین بار در یک دهه گذشته کنترل خود را بر پایتخت، که نزدیک به ۲۰ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد، از دست خواهد داد.

این شکست لزوما به این معنی نیست که کاندیدای مخالف، رئیس جمهور بعدی خواهد بود.

مون در سال ۲۰۱۷ با وعده ایجاد اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی به قدرت رسید.

اما  کنترل ناموفق اوضاع سیاسی و اقتصادی این کشور و شکست در کنترل شیوع بیماری کرونا باعث کاهش محبوبیت او قبل این انتخابات شد و محبوبیت او به پایین‌ترین سطح کاهش یافت.

«مون» همچنین پیشرفت در روابط بین دو کره را مهمترین دستاورد خود عنوان کرده است، اما با امتناع ورزیدن کره شمالی از شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای با کره جنوبی و آمریکا، موج جدیدی از انتقادات ایجاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار