کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای روز طبیعت (۱۳ فروردین) بارش چندانی برای نقاط مختلف استان نداریم، گفت : احتمال وزش باد با سرعت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید قاسمی کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه ناپایدار به جو کرمانشاه از دیروز (یازدهم فروردین) که سبب رشد ابر و رگبار پراکنده شده، گفت : فعالیت این موج تا شنبه (۱۴ فروردین) ادامه دارد.

او گفت : این موج بارش چندانی برای سطح استان نخواهد داشت و پدیده غالب آن وزش باد و غبارآلود شدن هوا است.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای روز طبیعت هم بارش خاصی را در نواحی مختلف استان نخواهیم داشت، افزود: شدت وزش باد برای روز جمعه (۱۳ فروردین) پیش‌بینی شده است.

قاسمی با بیان اینکه احتمال وزش باد با سرعت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد، افزود: وزش باد در نواحی کوهستانی شمالی و شرقی استان بیشتر خواهد بود.

او ادامه داد: به جهت وزش باد، احتمال غبارآلود شدن هوا و کاهش دید افقی نیز وجود دارد.

قاسمی مهمترین پدیده‌ای که با عبور این موج ناپایدار برای استان رخ می‌دهد را کاهش محسوس دمای هوای استان دانست که از شنبه (۱۴ فروردین) قابل توجه خواهد بود و ممکن است به طور میانگین کاهش چهار تا پنج درجه‌ای دما را داشته باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.