رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت : برای حضور در رقابت‌های المپیک ناشنوایان برزیل در نظر داریم یک کاروان ۱۵۰ نفره را اعزام کنیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت : از حدود یک ماه پیش تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در دو رده جوانان و بزرگسالان اردو‌های آمادگی خود را بصورت مجزا آغاز کرده اند تا حضوری موفق در رقابت‌های قهرمانی جهان که قرار است تیر ماه در ترکیه برگزار شود، داشته باشند.

او گفت : برای انتخاب نفرات نهایی اعزامی تاکنون دو اردو برگزار شده که یکی از آن‌ها به میزبانی کرمانشاه بوده و ظرف ۱۰ روز آینده هم دور سوم اردو‌ها را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم تیمی باکیفیت بیشتر را با انتخاب نفرات اصلی از سوی کادر فنی راهی این مسابقات کنیم.

رئیس فدراسیون ناشنوایان بااشاره به جایگاه خوب کشتی ناشنوایان ایران در دنیا و برنامه ریزی برای تکرار افتخارآفرینی‌های گذشته، افزود: تیم کشتی آزاد بزرگسالان ایران طی دو دوره گذشته رقابت‌های جهانی، برسکوی قهرمانی ایستاده و در بخش فرنگی هم در دوره گذشته مقام قهرمانی را بدست آوردیم و بازهم امیدواریم بتوانیم دوباره این افتخارآفرینی‌ها را تکرار کنیم.

او افزود: البته رقبای سرسختی همچون روسیه، ترکیه و اکراین را در پیش داریم، با این‌حال ما هم اردو‌ها را خوب شروع کردیم و با کادر فنی قوی تمرینات را پیش می‌بریم.

تیشه گران در خصوص شرایط ورزش ناشنوایان در کشور هم گفت: تا پیش از شیوع کرونا طبق اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم که جامعه بزرگی هستند.

او افزود: البته براساس آمار‌های سازمان بهزیستی در کشور حدود یک میلیون نفر جامعه کم شنوا و ناشنوا را داریم که حدود ۱۲ هزار نفر از آن‌ها مخاطب ما هستند.

رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: این تعداد ورزشکار در ۱۷ رشته فعالیت می‌کنند که در حدود هشت رشته توانسته ایم در جهان شاخص باشیم و در رقابت‌های المپیک این رشته‌ها مدال‌آور بوده‌ایم.

او از آماده سازی تیم‌های ملی ناشنوایان مختلف برای اعزام به رقابت‌های المپیک ناشنوایان برزیل در اوایل سال آینده خبرداد و ادامه داد: برای حضور در این رقابت‌ها در نظر داریم یک کاروان ۱۵۰ نفره را اعزام کنیم و همواره کاروان‌هایی هم که اعزام کرده ایم دست پر برگشته اند، بگونه‌ای که در المپیک قبل بین ۱۲۰ کشور دنیا در جایگاه هفتم قرار گرفتیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.