رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عملیات برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در استان با استفاده از بیش از ۲ هزار دستگاه کمباین مهاجر انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز برداشت گندم و کلزا با استفاده از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین مهاجر گفت: بر اساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بخش مهمی از کمباین‌ها از استان فارس به خوزستان گسیل می‌شوند تا در برداشت این ۲ محصول راهبردی مشارکت کنند.

او با بیان اینکه برداشت گندم و دانه روغنی کلزا ابتدا در مناطق جنوبی و جنوب شرقی خوزستان آغاز خواهد شد و سپس نوبت به دیگر مناطق مرکزی، غربی و شرقی استان می‌رسد، افزود: برداشت این محصولات به مدت ۲ ماه و نیم ادامه خواهد داشت، ولی پیک برداشت این ۲ محصول حداکثر ۴۰ روز است.

امیری زاده با اشاره به اینکه ۱۱۰ مرکز خرید گندم و کلزا در خوزستان از سوی تعاون روستایی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: سطح زیرکشت گندم آبی و دیم در استان ۵۸۰ هزار هکتار و کلزا ۷۷ هزار هکتار است که پیش بینی می‌شود ۱.۲ میلیون تن گندم و ۱۱۷ هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: امسال نیز خوزستان برای هشتمین سال متوالی در زمینه خرید گندم تضمینی رتبه نخست و دانه روغنی کلزا رتبه دوم کشوری را کسب خواهد کرد، البته بزرگترین عملیات برداشت محصولات کشاورزی کشور از نیمه دوم فروردین ماه در استان با پیش بینی ۵.۵ میلیون تن آغاز خواهد شد، به همین دلیل از کشاورزان و بهره برداران بومی استان خواهشمندیم در برداشت محصولات کشاورزری همراهی و مشارکت نزدیک داشته باشند تا برداشت محصولات با حداقل افت و دورریز انجام پذیرد.

استان خوزستان با سطح زیرکشت ۱.۳ میلیون هکتار و تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، فرآورده‌های لبنی و عسل و گیاهان دارویی به ارزش بیش از ۲۹۰ هزار میلیارد ریال جایگاه نخست کشوری را دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.