معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسافرت‌ها، رفت و آمدها و دید و بازدیدها در روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا موثر بوده و با ادامه این روند در آینده نه چندان دور وضعیت مشهد و خراسان رضوی از رنگ زرد به نارنجی تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه گفت: مسافرت‌ها، رفت و آمد‌ها و دید و بازدید‌ها در روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا موثر بوده و با ادامه این روند در آینده نه چندان دور وضعیت مشهد و خراسان رضوی از رنگ زرد به نارنجی تبدیل می‌شود.

او افزود: شمار بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ که تا ۳۰ اسفند پارسال روزانه در بیمارستان‌های این استان بستری می‌شدند ۱۰۳ نفر بود که اکنون به ۱۶۶ نفر افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به روند افزایشی کل بستری‌شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: تعداد کل بستری‌شدگان در مراکز درمانی استان از ۴۸۰ نفر به بالاتر از ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

قلیان بیان کرد: با ادامه روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی احتمال نارنجی شدن وضعیت برخی دیگر از شهرستان‌های این استان نیز وجود دارد.

او تصریح کرد: خطر افزایش تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا با افزایش مراجعان سرپایی و روند افزایشی نتایج مثبت آزمایش‌های پی. سی. آر در استان خراسان رضوی در هفته‌های اخیر هشدار داده شده بود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.