رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد:

اجرای پروژه پیامبر اعظم (ص) عملی نیست

عباسی هرفته گفت: چنانچه اجرای پروژه پیامبر اعظم (ص) عملی بود، ظرف سی سال گذشته انجام شده بود.

محسن عباسی هرفته، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به اینکه اجرای پروژه پیامبر اعظم (ص) عملاً امکان پذیر نبوده و خسارات زیست محیطی و میراث فرهنگی آن نگران کننده است، گفت:به لحاظ اصول شهرسازی نیز چنین حجم بارگذاری در بافت آرام و نجیب دو محله تاریخی شهر به صلاح نیست و در حال حاضر از کل این پروژه چند هزار میلیارد تومانی، صرفاً بلوار آن هنوز به قوت خود باقی است.

او افزود: پروژه پیامبر اعظم (ص) یک پروژه کارشناسی شده نبوده بلکه پروژه‌ای توهمی و خیالی بود که عملاً امکان اجرای آن وجود نداشت.

عباسی هرفته ادامه داد: این پروژه نزدیک به سی سال قدمت دارد و قبل از آن به بلوار پیرنیا معروف بوده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: علاوه بر آنکه دو منطقه باغی و سرسبز شهر یعنی منطقه اکبرآباد و نعیم آباد در محدوده پروژه پیامبر اعظم واقع می‌شد، عناصر ارزشمند تاریخی نیز در این طرح قرار می‌گرفت.

او افزود: همچنین به دلیل ترافیک خیابان کاشانی و بلوار دانشجو، اجرای این پروژه که ماهیتاً جاذب سفر است سبب افزایش حجم ترافیک در این محدوده می‌شد به ویژه که در حال حاضر نیز وضعیت این شریان‌ها به لحاظ ترافیکی نامطلوب است.

عباسی هرفته ادامه داد: نهایتاً شورای شهر برای حل مشکل شهروندانی که سال‌ها اراضی آن‌ها به خاطر این پروژه فریز شده بود و برای نجات شهر از شکل گیری یک غده سرطانی، پروژه تعریف شده مذکور را حذف و عرض محدوده را از ۳۰۰ متر به ۵۴ متر (صرفاً عرض بلوار) کاهش داد.

او در پایان اظهار امیدواری کرد مراحل اداری این مصوبه شورای شهر هر چه سریعتر در استانداری به انجام رسد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.