رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با نارنجی شدن شهرستان پاوه تعداد شهر‌های نارنجی استان از لحاظ شیوع کرونا به هفت شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی محمدی رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هم اکنون شهرستان‌های گیلانغرب، کرمانشاه، سرپل ذهاب، سنقر و کلیایی، کنگاور و پاوه در وضعیت زرد قرار دارند.

او با بیان اینکه شهرستان اسلام آبادغرب هم همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت : هرسین، صحنه، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر هم زرد هستند.

سرپل ذهاب نارنجی شد

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را با توجه به نارنجی شدن این شهرستان از نظر ابتلا به کرونا با جدیت بیشتری رعایت کنند.

 محسن مرادی افزود: با توجه به تغییر رنگ کرونایی شهرستان از زرد به نارنجی و وضعیت قرمز و نارنجی شهر‌های همجوار، ابتلا به ویروس کرونا و به خصوص نوع جهش یافته آن، بیش از پیش سلامت مردم را تهدید می‌کند.

او افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده و لزوم حفظ سلامت مردم، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شدت بیشتر از قبل انجام و محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب افزود: شبکه بهداشت و ستاد مبارزه با کرونای شهرستان در موضوع صیانت از سلامت مردم با هیچکس تعارف ندارند و با همه کسانی که با رفتار‌های پرخطر سلامت جامعه را تهدید کنند برخورد جدی خواهند کرد.

 مرادی از مردم سرپل ذهاب خواست که از سفر به شهر‌های مجاور بطور جدی خودداری کرده و در روز‌های پایانی تعطیلات نوروزی با حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی‌ها حافظ سلامت خود و دیگران باشند.

او با تاکید بر لزوم قرنطینه شدن مبتلایان ادامه داد: تمام افرادی که دارای علایم کرونا هستند باید خود را در منزل قرنطینه کرده و از حضور در جامعه و در بین مردم خودداری کنند.

 مرادی گفت: ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در تمام رده‌های سنی مشاهده شده از این رو مردم باید بیشتر مراقب جوانان و کودکان خود بوده و همه از ماسک استفاده کنند .

وضعیت پایدار هرسین نتیجه زحمات شبانه روزی ستاد مدیریت کرونا

فرماندار هرسین گفت: شیب ملایم و وضعیت پایدار نتیجه زحمات شبانه روزی ستاد مدیریت کرونا و کادر درمان شهرستان بود، ولی متاسفانه با رفتار اشتباه عده‌ای (ایجاد تجمعات) شعله‌های همه‌گیری و تعداد مبتلایان کرونا در حال گسترش است.

عبادالله کنجوریان افزود: اینجانب لازم می‌دانم به منظور آگاهی بخشی هرچه بیشتر همشهریان، وضعیت شهرستان را از لحاظ شیوع کرونا بصورت مداوم اطلاع رسانی نمایم و حال در روز طبیعت لازم است ضمن تکرار مجدد هشدار‌ها خطرات ناشی از دورهمی‌ها در روز طبیعت را یادآور شوم.

او افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز هزار و ۴۷۱ نفر از همشهریان ما به این بیماری مبتلا شده اند و تعدادی نیز دارفانی را وداع گفته و در دل خاک آرمیده اند.

کنجوریان افزود: طبق بررسی‌های بعمل آمده و اعلام مکرر ستاد ملی مدیریت کرونا، حضور در تجمعات، رعایت نکردن فاصله فیزیکی و استفاده نکردن از ماسک زنجیره انتقال و گستردگی سرایت کرونا را افزایش می‌دهد.

فرماندار هرسین گفت: عادی انگاری‌ها یا همان توجه نکردن به دستورالعمل ها توسط عده‌ای از مردم سلامت بقیه همشهریان را تحت تاثیر قرار داده و شرایط لازم به منظور سرایت و ابتلا به این ویروس را فراهم می‌کند.

او افزود: حضور در تجمعات انبوه همچنین رواج دورهمی‌ها باعث غفلت مردم از کرونا شده است و مردم باید بدانند رفتار‌های اشتباه در برابر این بیماری فقط ابتلا نیست بلکه باید نگران مرگ و میر‌ها و سایر پیامد‌های بسیار تلخ این بیماری باشند.

کنجوریان افزود: مبتلایان بدون علامت و یا افرادی که در دوره پنهان بیماری هستند قابلیت مبتلا کردن دیگران را حتی در شکل‌های شدیدتر و مرگبار این بیماری را دارند و مطمئن باشید حضور آنان در تجمعات دور از تصور نیست و، چون دورهمی‌ها بیشترین کانون‌های پرخطر شیوع کرونا محسوب می‌شود این افراد ناخواسته ناقلان کرونا محسوب می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.