یک کارشناس هواشناسی گفت: در ارتفاعات و کوهپایه‌های البرز مرکزی و  ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه امشب در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان هرمزگان نیمه جنوبی فارس و بوشهر در برخی ساعات رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت:  در ارتفاعات و کوهپایه‌های البرز مرکزی و  ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

او ادامه داد:شدت بارش برف در استان‌های چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویر احمد لرستان و شمال شرق خوزستان همچنین شمال استان‌های تهران و البرز را شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد:  فردا در استان های ساحلی خزر اردبیل، آذربایجان های شرقی و غربی، زنجان، قزوین،کردستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در استان‌های البرز تهران، سمنان ،فارس شمال کرمان، بوشهر و برخی نقاط استان‌های خوزستان و اصفهان و بارش باران و رعدوبرق پیش بینی می شود.

او با بیان اینکه شدت بارش در شمال خراسان رضوی را شاهد خواهیم بود افزود: روز یکشنبه در شرق سواحل خزر و شمال شرق بارش پیش‌بینی می‌شود‌.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جوی نسبتاً آرام در کشور خواهیم داشت، افزود: روز جمعه در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور وزش باد گاهی وزش باد شدید و روز شنبه هم در بیشتر مناطق کشور و روز یکشنبه در نیمه شرقی کشور و نوار جنوبی کشور و وزش باد شدید خواهد بود و در برخی نقاط شرقی جنوب شرقی و جنوبی و مرکزی کشور گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه امشب و فردا افزایش قابل ملاحظه ای در دما در شمال شرق و خواهیم داشت،گفت :همچنین شنبه در شمال غرب سواحل شمالی دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور در روز یکشنبه در شمال شرق و شرق کاهش نسبی دما را خواهیم داشت.

او گفت:  دریای خزر روز شنبه متلاطم است و امشب و فردا غرب خلیج فارس مواج و روز یکشنبه سه‌شنبه هم خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران گفت:  آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی افزایش ابر رگبار باران در بعد از ظهر وزش باد شدید را خواهیم داشت و بیشترین دمای تهران ۲۰ و کمترین آن ۱۰ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.