نماینده دولت آمریکا در امور ایران با اشاره به موضوع برجام تاکید کرد: واشنگتن آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه خود با شبکه «پی‌بی‌اس»، با تاکید بر اینکه ایران به پایبندی کامل به توافق برگردد، مدعی شد: واشنگتن آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام است.

وی تصریح کرد:آمریکا از این موضوع اطلاع دارد که برای بازگرداندن ایران به پایبندی، واشنگتن باید تحریم‌هایی را که با برجام ناسازگارهستند را لغو کند.

نماینده دولت آمریکا در امور ایران  در ادامه به افزایش میزان اورانیوم غنی‌شده ایران نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آمریکا در مقایسه با زمان خروج از برجام در وضعیت به مراتب بدتری در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران قرار گرفته است.

رابرت مالی ادامه داد: من بر این موضوع تاکید و یادآوری می کنم که، امروزه ایران نسبت به سال ۲۰۱۷، ده برابر اورانیوم غنی‌شده بیشتری در اختیار دارد.  

نماینده دولت آمریکا در امور ایران تاکید کرد: با توجه به این موضوع و به استناد همین آزمون ساده که آیا ما در موقعیت بهتری قرار داریم یا خیر باید گفت که خیر، ما در وضعیت بدتری قرار داریم.

وی همچنین در واکنش به نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار کرد: هفته آینده بحث‎هایی با شرکای اروپایی، روسیه و چین درباره آنچه تهران و واشنگتن باید برای از سرگیری تعهدات خود برجام انجام دهند، خواهیم داشت.

رابرت مالی افزود: ما بحث‌های دشواری پیش رو داریم، اما در مسیر درست هستیم.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال نیز طی گزارشی به موضوع برگزاری نشست وین در روز سه‌شنبه که نخستین دیدار پس از رایزنی‌های طرف‌های ایرانی و آمریکایی در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی است پرداخت.

این روزنامه آمریکایی به نقل از برخی منابع آگاه از تلاش حاضران در این نشست برای حصول دو توافق جداگانه پیرامون برجام خبر داد. توافقی که دولت ترامپ در ماه مه سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رابرت مالی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۲:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
هی هی رابرت مالی: تحریم های ناسازگار با برجام دیگر چه صیغه ای است؟! طبق قراردادJCPOA آمریکا موءظف است که تمام تحریمها را لغو کند نه اینکه گزینشی عمل کند درثانی نقض کنندگان اولیه که باراک اوباما و جان کری بودند یعنی از اولین امضاء کنندگان قرارداد بودند از فردای اجرائی شدن قراردادJCPOA قرار بود تمام تحریم های ایران را لغو کنند و دارائی های بانکی ایران را که بلوکه شده با احتساب ضرر و زیان آزادسازی کنند و مراودات بانکی بین المللی ایران و جهان را عادی سازی کنند که در روز 5امین وقتی که قرارداد JCPOA با تصویب حداکثری اعضاء شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید تمام تحریمها برداشته شود و مفادقراردادبرجام اجرائی شود ولی توسط آمریکا و اروپا برعکس انجام شد یادت نیست؟؟ یا خودت را به گیجی زده ای؟ آیا؟ به آلزایمر سیاسی مبتلا نشده ای؟؟........هی رابرت 10برابر که سهل است ایران قادر است و میتواند با تکیه و اتکال به دانشمندان هسته ای جوان خودش به غنی سازی 60% و حتی بالاتر تا حد90% هم برسند و شما هرگز نمی توانید ایران را در پیشرفت هسته ای خودش لحظه ای نگهداشته و متوقف کنید.........هرگز هرگز و یادتان باشد که یک ایرانی را هرگز تهدید نکنید......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
برداشتن تحریمها از سوی آمریکا هنر نیست که اینا رو که ظالمانه اجرا کرده. باید حرکت مثبت بکنه نه اینکه خودش بیاره بعد برداره.
Germany
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بسم الله:
از اموال دزدی یتان شروع کنید!
آخرین اخبار