مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران از آغاز عملیات حفاری چاه اکتشافی هیرکان – ۱ در استان گلستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عملیات حفاری چاه اکتشافی هیرکان – ۱ در گمیشان استان گلستان امروز شنبه ۱۴ فروردین در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و صنعت نفت، با کاربست دستگاه حفاری ۳۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران آغاز شد.

در این مراسم استاندار، جمعی از مدیران اجرایی و تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی و نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، روحانیت معظم، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و تنی چند از مدیران و کارشناسان این مدیریت و چند تن از مدیران و متخصصان شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری و پروژه‌های حفاری حضور داشتند.

حفاری چاه هیرکان – ۱ در قالب قرارداد حفاری ۶ حلقه چاه اکتشافی اواخر سال ۱۳۹۹ از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به شرکت ملی حفاری محول شد و این درحالی است که این شرکت در چارچوب دو قرارداد جداگانه دو پروژه حفاری ۸+۶ حلقه چاه را در مناطق مختلف کشور در دست اجرا دارد.

علی رفیعی مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه اکتشافی جدید در شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: این پروژه شامل چاه‌های نام آوران در استان خوزستان، پارس آباد دشت مغان در استان اردبیل، هیرکان در استان گلستان و استان فارس است.

او با اشاره به هم افزایی و همکاری دیرینه بین شرکت ملی حفاری ایران و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به مظنور کشف میادین و ذخایر هیدروکربوری، افزود: پیش از این عملیات حفاری چاه‌های نام آوران یک و ۲ با بکارگیری دستگاه‌های حفاری سنگین ۷۴ و ۸۹ فتح شروع و چاه هیرکان سومین حلقه چاه از این مجموعه است که حفاری آن از امروز کلید خورد.

رفیعی با بیان اینکه در اجرای این پروژه خدمات فنی و تخصصی و سیالات به صورت یک پارچه از سوی شرکت ملی حفاری تامین شده است، اظهار داشت: دستگاه حفاری سنگین خشکی ۳۳ فتح از جمله دکل‌های روزآمد شرکت است که پس از حفر چاه‌های اکتشافی دنگ – ۱ در استان فارس که کشف مخزن گازی ارم را قطعیت بخشید و یک حلقه چاه در استان خوزستان در موقعیت چاه هیرکان استقرار و در چرخه عملیات قرار گرفت.

دستگاه حفاری سنگین خشکی ۳۳ فتح با توان ۲ هزار اسب بخار اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران ملحق شد و تاکنون حفاری و تکمیل ۲۲ حلقه چاه اکتشافی و توسعه‌ای و توصیفی به متراژ ۶۴ هزار و ۸۷۹ متر را در کارنامه فعالیت خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار