رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: ۱۰ عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات در ۲۴ دیروز با تلاش آتش نشانان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۰ عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش آتش نشانان گفت: ساعت ۹ و ۶ دقیقه با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان، آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه کمپلو اطلاع رسانی شد.

او علت حریق را اتصال فن تهویه اتاق اعلام کرد و افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با دود و شعله‌های حریق منزل مسکونی مواجه شدند و با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و استفاده از لوله‌های آبرسان شعله‌های حریق را مهار کردند، ضمن اینکه آتش نشانان یک خانم ۲۰ ساله که به علت دودگرفتگی دچار مشکل تنفسی شده بود را از ساختمان مسکونی خارج و به اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

قنبری به مهار آتش سوزی نیزار در ساعت ۱۲ و ۳۱ دقیقه در مسیر زرگان، بعد از مسجد امام حسین (ع) با تلاش آتش نشانان اشاره کرد و بیان داشت: آتش سوزی منزل مسکونی راس ساعت ۱۵ و ۳۲ دقیقه در منطقه پردیس بلوار گلشن که به علت اتصال برق رخ داده بود با تلاش همه جانبه آتش نشانان اطفا شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه آتش سوزی منزل مسکونی در ساعت ۱۵ و ۵۱ دقیقه در بلوار نارنجستان منازل ۱۴۰ واحدی آتش نشانان را به محل حادثه کشاند، ادامه داد: علت حریق افتادن مواد آتش زا از طبقه دوم بر روی تراس طبقه اول ساختمان مسکونی اعلام شده است، همچنین آتش سوزی منجر به حریق البسه درون تراس شد و آتش نشانان با حضور به موقع شعله‌های حریق را در تراس منزل مهار و از پیشروی حریق به اتاق‌های منزل مسکونی جلوگیری کردند.

قنبری به اعزام آتش نشانان در ساعت ۱۶ و ۲ دقیقه به خیابان فرهنگ نبش رودکی اشاره و اظهار کرد: آتش نشانان با ۲ رشته لوله آبرسان شعله‌های حریق ساختمان متروکه را مهار و از پیشروی حریق جلوگیری کردند، ضمن اینکه سقوط یک دستگاه خودروی پراید در ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه در کانال آب در مسیر روستای غیزانیه کوچک به سمت روستای عوده آتش نشانان را از ایستگاه ۶۶ به محل حادثه کشاند و خودرو مذکور را از درون کانال آب بیرون کشیدند.

او گفت: در این حادثه راننده خودرو و همسرش فوت شدند و فرزند خردسالشان دچار مصدمیت شدید شد که با تلاش آتش نشانان اجساد به وسیله ابزار برش و تجهیزات تخصصی از اتاقک خودرو خارج و به اورژانش ۱۱۵ تحویل داده شدند.

قنبری با اشاره به اطفای حریق خودرو اچ سی کراس در ساعت ۱۸ و ۴۶ دقیقه در منطقه کیان آباد مسیر تصفیه شکر به علت اتصال سیم کشی برق موتور خودرو با تلاش آتش نشانان افزود: آتش سوزی ساختمان متروکه در ساعت ۱۹ و ۲۲ دقیقه در منطقه کیانپارس خیابان شهریورغربی با عکس العمل سریع آتش نشانان مهار شد.

او بیان داشت: آتش نشانان ۲ کودک را که در اتاق خواب مسکونی در شهرک برق خیابان ۴ سهروردی به علت خرابی قفل درب محبوس شده بودند با گشودن درب به وسیله ابزار تخصصی نجات دادند، ضمن اینکه پسر نوجوان ۱۷ ساله در حین شنا در رودخانه کارون در محدوده روستای جنگیه غرق شد و غواصان ساحلی سازمان آتش نشانی پس از جستجوی فراوان در رودخانه کارون جسدش را کشف و از رودخانه کارون خارج کردند و به نیروی انتظامی برای ادامه روند قانونی تحویل دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.