بسته خبرهای نظامی ۱۴ فروردین ماه کرمان ؛

پاکسازی کویر کرمان برنامه جدی پلیس درسال جدید/کشف خودروی سرقتی اصفهان دربم

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از برنامه های مهم پلیس در سال ۱۴۰۰ ارتقا امنیت کویر استان برای توسعه بیشتر این مناطق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان در حاشیه طرح پاکسازی محدوده کویری بخش جوپار تا ارتفاعات بهرامجرد گفت: کار انتظامی هیچگاه تعطیل بردار نیست ، از اواسط تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در سایه حضور مضاعف و تلاش جهادی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان‌های تکاوری موفق شدیم بیش از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر دپو شده در عمق یک نقطه کویری را کشف و از انتقال آن‌ها به دیگر نقاط کشور جلوگیری کنیم.

او افزود: به دنبال این کشف بزرگ بلافاصله با بهره گیری از خودرو‌های کویرنورد پلیس استان و یک فروند بالگرد هواناجا عملیات پایش و پاکسازی محدوده‌ای که این محموله سنگین مواد افیونی در آن کشف شد انجام شد.

او تاکید کرد: در این عملیات به اطلاعات خوبی در خصوص نقاط فرعی و صعب العبور محدوده کویری بخش جوپار تا ارتفاعات بهرامجرد دست پیدا کردیم که قطعا نتیجه این رصد و مطالعات هوایی در عملیات‌های بعدی راهگشا خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به توسعه روزافزون امکانات و تجهیزات سامانه پهبادی مستقر در شهرستان بم تصریح کرد: یکی از رویکرد‌های بسیار مهم و مورد توجه پلیس استان کرمان در سال ۱۴۰۰ ارتقا امنیت مناطق کویری استان برای توسعه بیشتر این مناطق خواهد بود و تلاش خواهیم کرد کویر پهناور استان برای تردد و سوء استفاده‌های احتمالی اشرار، کاملا نا امن، اما برای فعالیت‌های گردشگری و هرگونه توسعه و بهره برداری امن و امن‌تر شود.

سردار ناظری این رویکرد پلیس را یکی از نقش‌های مجموعه انتظامی در راستای تحقق شعار سال برشمرد و گفت: وظیفه اصلی ما برقراری نظم و امنیت و تامین زیرساخت‌های امنیت آفرین در گستره جغرافیایی استان و فراتر از آن در سطح کشور است که در این رابطه در کنار ماموریت‌های اصلی خود از فعالیت‌های اجتماعی، خدمات رسانی مضاعف به مردم مناطق دوردست، طرح‌های مردم یاری و هرگونه مشارکت در رشد و توسعه استان دریغ نخواهیم کرد.

واژگونی موتورسیکلت با یک کشته در رفسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان ر فسنجان از واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت با یک کشته در محور نوق-رفسنجان خبر داد.

سرهنگ محمد مهدی کریمی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محور"نوق-رفسنجان" ماموران گشت انتظامی و پلیس راهور برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت بنا به عللی واژگون و راکب آن به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه مهمترین علت مرگ در سوانح رانندگی مربوط به موتورسیکلت، عدم استفاده از کلاه ایمنی است به موتورسیکلت سواران توصیه کرد: استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرند تا شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

کشف خودروی سرقتی اصفهان در بم

جانشین فرمانده انتظامی بم از کشف یک دستگاه خودروی پراید سرقت شده از اصفهان و دستگیری سارق آن هنگام عبور از محدوده این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مسلم برومند گفت: در پی اعلام سرقت یک دستگاه خودروی پراید از شهر نجف آباد اصفهان و مشاهده آن در شهر کرمان و احتمال ورود آن به شهرستان بم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود:در این رابطه کاربران سامانه پایشی مرکز مانیتورنیگ پلیس بم تردد این خودروی مسروقه را در محور مواصلاتی کرمان به بم گزارش دادند و بلافاصله تیم گشت پاسگاه انتظامی"تهرود" وارد عمل و با اجرای طرح مهار موفق شدند این خودرو را که راننده آن با حرکات مخاطره آمیز قصد فرار داشت متوقف کنند.

سرهنگ برومند با اشاره به معرفی سارق به مرجع قضائی و انجام اقدامات بعدی برای تحویل خودرو به مالکش در شهر اصفهان از شهروندان خواست: در راستای پیشگیری از به سرقت رفتن خودرو حتما از وسایل بازدارنده و ضد سرقت استفاده و در صورت مواجهه با خودروی فاقد پلاک و پلاک مخدوش موضوع را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

 


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار