مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بعد از ظهر فردا (یکشنبه) با وزش باد شدید در جنوب استان ارتفاع امواج دریای عمان به ۱.۵ تا ۲ متر در نزدیکی ساحل و فراساحل می‌رسد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش این باد شدید علاوه بر مواج کردن دریا باعث خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان می‌شود.

او با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جوی پیش‌روی دریا احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های سبک وجود دارد افزود: پاره شدن تورهای صیادی و بروز خسارت به صیادان و اختلال در ترددهای دریایی به ویژه مناطق فراساحل از آثار مخاطره‌آمیز دیگر روزهای آینده در جنوب سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از اوخر وقت سه‌شنبه به تدریج شرایط دریا به حالت عادی بازگردد.

 امواج در اثر انتقال انرژی از باد به آب به وجود می‌آیند در واقع باد که در اثر اختلاف دمای زمین تولید شده قسمتی از انرژی‌اش با وزش روی محیط‌های آبی تبدیل به انرژی موج می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار