رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۶۴۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین برآورد، بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۶۴۰ نفر رسیده که هشت نفر بیشتر از روز گذشته است.

آقازاده افزود: از این تعداد، ۳۱۸ نفر مشکوک و ۳۲۲ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

او  بیان کرد: همچنین در حال حاضر ۱۶۸ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان بستری بوده و ۳۶ نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ابتلای ۴۰۲ نفر، بستری شدن بیش از ۱۱۰ نفر و فوت چهار تن طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اظهار کرد: با احتساب آمار امروز، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۷۸۷ نفر رسید.

او اضافه کرد: از کل بستری شدگان روزانه در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ نفر مربوط به ارومیه، ۲۱ نفر خوی و ۶ نفر در میاندوآب است.

آقازاده ادامه داد: تاکنون حدود ۱۲۵ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های با بیشترین میزان ابتلا و فوتی بر اثر کرونا در کشور به شمار می‌رود و با وجود سهم جمعیتی چهار درصدی، سهم مبتلایان و فوت شدگان در استان نسبت به کشور به ترتیب ۶.۵ و ۶ درصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.