غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتوگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت اجرای سند آمایش آموزش عالی گفت: آمایش آموزش عالی شامل ۸ طرح است که دو طرح آئین نامه ای آن در سال گذشته تدوین، اصلاح و ابلاغ شده است و هم اکنون در مرحله پیاده سازی است. این مرحله شامل منطقه مندی و مدیریت منطقهای است که در مقیاس استانی در حال پیگیری است.
رحیمی شعرباف ادامه داد: اقدام دیگر در راستای عملیاتی شدن سند آمایش آموزش عالی، شورای عالی مدیریت استانی بود که تشکیل و وظایف آن ابلاغ شده است. تقریبا همه استانها جلسات و کارگروههایی تشکیل داده اند تا آمایش را در سطح استانی هماهنگ کنیم و مرجعی داشته باشیم که در جهت ارتقای کیفیت بکوشد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: طرح بسیار مهم دیگر ساماندهی موسسات آموزش عالی بود که خوشبختانه در سال ۹۹ آنچه مربوط به وزارت علوم بود به اتمام رسید. آئین نامه آن ابلاغ و موسسات مشمول ساماندهی مشخص شدند. با این موسسات جلساتی گذاشته شد و قریب به نیمی از این موسسات وضعیتشان ابلاغ شد. ارزیابیهای میدانی هم صورت گرفته و به این موسسات اعلام شده است.
در سال ۱۴۰۰ وارد مسئله جدی ماموریت گرایی دانشگاه ها خواهیم شد
رحیمی شعرباف توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ هم تمام آئین نامه تعیین و بخشهای مالی این موسسات مشخص و به تصویب هیئت امنا خواهد رسید و ابلاغ روسای جدید تعیین خواهد شد. در سال ۱۴۰۰ قطعا وارد مسئله جدی ماموریت گرایی خواهیم شد. البته فاز اول را در سال ۹۹ با عنوان ساماندهی موسسات آموزش عالی و موسسات مشمول ساماندهی را تقریبا به سرانجام رساندیم.
به گفته معاون وزیر علوم، فاز دوم و اصلی ماموریت گرایی موسسات آموزش عالی در سال ۱۴۰۰ پیگیری میشود.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: یکی دیگر از طرحهای آمایش آموزش عالی، اعتبار سنجی و رتبه بندی دانشگاههایی است که در حوزه معاونت آموزشی پیگیری و به سرانجام رسیده است و نتایج آن به زودی اعلام عمومی خواهد شد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/