مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: توسعه پایانه فرآورده‌های نفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در دستور کار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پایانه نفتی مجهز و پیشرفته‌ای با مشارکت بخش خصوصی با هدف ارتقای بهره‌وری و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان در حوزه انبارش، تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید.

او افزود: این پایانه نفتی در مساحتی حدود ۱۸ هزار و ۸۶۰ مترمربع واقع در اراضی پشتیبانی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۵۰ میلیارد ریال احداث شد.

دریس اظهار داشت: این پروژه شامل ۳ مخزن سقف ثابت فرآورده سنگین (نفت‌کوره) به ظرفیت اسمی ۳۰ هزار و ۷۸۶ مترمکعب و ۲ مخزن با سقف داخلی متحرک فرآورده سبک (گازوییل و نفتا) به ظرفیت اسمی ۱۶ هزار مترمکعب است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه این سایت قابلیت ذخیره محصولات متنوع از لحاظ چگالی و ویسکوزیته در مخازن را دارد، بیان کرد: اتخاذ تمهیدات لازم برای توسعه این پایانه جزو برنامه‌های آتی در فاز‌های بعدی این سایت است.

به گفته دریس این پایانه نفتی که با سرمایه‌گذاری شرکت پتروپاسارگاد خاورمیانه احداث شده، از نظر طراحی، اجرا و تجهیزات نصب شده در آن یکی از بهترین سایت‌های منطقه است.

توسعه قطب حمل و نقل منطقه‌ای با تجهیز بندر امام خمینی (ره)

او با بیان ظرفیت‌های ایجاد شده با بهره برداری از طرح‌های عمرانی مذکور در بندر امام خمینی (ره) ادامه داد: این طرح‌ها با هدف افزایش توان و ظرفیت اماکن بندری و ارتقای ضریب ایمنی در مجتمع بندری امام خمینی به بهره برداری رسیدند.

دریس با اشاره به افتتاح ۸ پروژه عمرانی از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با اعتبار ۵ هزار و ٧٨٨ میلیارد ریال، بیان کرد: بهره‌برداری از ۴ باب انبار چند منظوره نگهداری کالا، مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، پایانه مکانیزه غلات شماره سه بندرامام خمینی (ره)، احداث ۲ خط کارخانه تصفیه روغن خوراکی از اهم پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجتمع بزرگ بندری در سال گذشته بوده است.

او تعمیر اساسی اسکله‌های ٣١ تا ٣۴، تعمیر اساسی خطوط راه‌آهن داخلی محور B و سیلو، عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی خورموسی و تثبت دایک برای استحصال پسکرانه اسکله یک تا ۶، ایستگاه آتش‌نشانی زمین‌های پشتیبانی، تامین روشنایی بارانداز‌های خاکی و لایروبی در پایه اسکله‌های ٣٧ تا ٣٨ را از دیگر پروژه‌های عمرانی اجرا شده در بندر امام خمینی نام برد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار