پژوهش‌های تازه در آمریکا نشان می‌دهد که غرب و رژیم صهیونیستی از قدرت نظامی رو به افزایش یمن نگران هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، پژوهش‌های تازه منتشر شده در موسسه تحقیقاتی واشنگتن در امور خاورمیانهنشان می‌دهد که کشور‌های غربی خصوصا آمریکا و رژیم صهیونیستی از قدرت نظامی رو به افزایش یمن واهمه دارند.

این پژوهش با اشاره به قدرت موشکی و پهپاد‌های یمن با هشدار به مقامات آمریکایی می‌گوید: «بعد از اتمام جنگ در یمن باید منتظر ظهور قدرت جدیدی در این منطقه بود.»

در این پژوهش آمده است: نیرو‌های صنعا تا آزادسازی مارب و تسلط بر آن فاصله‌ای ندارند، تسلط بر مارب یعنی تسلط بر اوضاع جنگ.

در ادامه این گزارش آمده است: «با قدرت گرفتن انصارالله در یمن شاهد یک حزب‌الله دیگر در دریای سرخ خواهیم بود، واشنگتن باید یک شبکه قوی در دریای سرخ ایجاد کند».

گفتنی است ارتش یمن در چند روز گذشته پیشروی‌های موثری را در مارب بدست آورده است که روند آزادسازی این استان را تسریع می‌کند. استان مارب مهمترین پایگاه نیرو‌های ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان است که منافع مادی، نظامی و استراتژیک بسیاری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
درود
Romania
سیدرضاحسینی
۱۱:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
هنوزکجاشودیدین، بزودی طومار رژیم نادان و مرتجع آل سعود درهم پیچیده خواهدشد. بله، امریکا و رژیم صهیونیستی بایدازمقاومت مردمی یمن بترسند و ازاین ترس بمیرند. بزودی جزیره"سقطری" هم تعیین تکلیف خواهدشد و دستهای ناپاک رژیم امارات و رژیم صهیونیستی ازاین جزیره استراتژیک قطع می شود.
Netherlands
reza
۰۸:۳۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
فرض می کنیم که: کشورهای محورمقاومت با یمن 3سه ضلع یک مثلث بزرگ را در منطقه تشکیل بدهند(بعد از پیروزی کامل کشور یمن ) حالا محاسبه کنید که از هر زاویه ی رءاس این مثلث بتوان برد راداری 2000 کیلومتری برای موشک های نقطه زن بالستیک مانند خرمشهر و سجیل را تعریف کرد.........
سوال این است آیا؟ دیگر دشمن یا دشمنانی را خواهید یافت که جرءات کند به زمین - دریا و آسمان کشورهای محورمقاومت تجاوز کند؟ این همان نکته ی بسیار عمیق راهبردی بین کشوورهای محورمقاومت است که اگر بین تمام کشورهای منطقه این مثلث بندی تکمیل شود امنیت منطقه خودبخودی تاءمین خواهد شد و دیگر هیچ نیازی به ارتش تروریستی آمریکا در منطقه نیست و تمام پایگاه های کوچک و بزرگ امریکا که در خاک های اشغال شده ساخته شده بی اثر و خنثی خواهند بود و بجز صرف هزینه های سنگین جانی و مالی برای حضورآمریکا و ارتش تروریستی آن دیگر هیچ سودی ندارند و همین امر با مشمولیت زمان باعث خواهد شد که ارتش سنتکام آمریکا خودبخودی منطقه را ترک کند............
آخرین اخبار