عملیات محلول پاشی بیولوژیک برای مقابله با آفات برگ خوار و جوانه خوار بلوط در سطح ۴۵۰ هکتار از جنگل‌های بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا مسعودی جم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی، گفت: در این عملیات از محلول بیولوژیک باسیلوس تورژینسیس BT که نوعی باکتری است استفاده شده و این عملیات با ۴ دستگاه تراکتور مجهز به سمپاش انجام می شود.

او، بیان کرد: این عملیات از ابتدای فروردین ماه آغاز شده و تاکنون یک هزار هکتار از جنگل‌های بخش دشمن زیاری مورد پایش قرار گرفته  و به همین منظور ۴۵۰ هکتار از منطقه آبید دشمن زیاری که مورد هجوم این آفات قرار گرفته بود شناسایی و عملیات مبارزه بیولوژیک در این منطقه آغاز شده است.

مسعودی جم، تصریح کرد: آفات برگ خوار و جوانه خوار بلوط یکی از مهمترین عوامل تخریب در جنگل‌های بلوط حوزه زاگرس است که با تغذیه جوانه‌ها و برگ‌های درختان باعث تضعیف و در نهایت مرگ درختان شده و در صورت کنترل نکردن و اقدام به موقع موجب خسارات جبران ناپذیر به درختان بلوط می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی با اشاره به کنترل به موقع این آفات و جلوگیری از خسارت به درختان بلوط ادامه داد: این مناطق سالیانه از طرف کارشناسان استانی و شهرستانی بررسی می شود و به محض مشاهده آثار بروز آفات اقدامات لازم در دستور کار قرار می گیرد تا از بروز خسارت به این مناطق جنگلی ارزشمند جلوگیری شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار