فرستاده سابق سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از رژیم صهیونیستی خواست در برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین مانع تراشی نکند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، «نیکولای ملادینوف»، فرستاده سابق سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه خواستار موافقت تل آویو با برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین در قدس شرقی شد.

او در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: اسرائیل باید اجازه برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین در قدس را بدهد و مانع کارشکنی در آن شود. راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیزی برای تضمین مشارکت تمام رأی دهندگان در قدس در انتخابات وجود دارد.

ملادینوف افزود: در صورتی که ثابت شود برگزاری انتخابات یک اقدام محال است باید رهبران فلسطینی با حمایت مصر و اردن به سرعت وارد عمل شده و دولت وحدت ملی واقعی تشکیل دهند که غزه و کرانه باختری تحت یک قدرت ملی واحد باشند.

او بر لزوم احیای صلح پایدار و عادلانه از طریق ایجاد نظام دموکراتیک قانونی تأکید کرد و از همگان خواست به وظایفشان برای تحقق صلح و امنیت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها عمل کنند.

این مقام سابق سازمان ملل خواستار تحقق صلح و امنیت در سراسر فلسطین شد و گفت: باید تمام نامزد‌ها در انتخابات آتی به راهکار مذاکره برای حل نزاع، مقابله با خشونت و حمایت از اجرای قانون پایبند باشند. رهبری فلسطین باید فرصتی برای تمام نامزد‌ها در انتخابات را ایجاد کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان فشار بین المللی و اروپایی برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به احترام به توافق‌های امضا شده از جمله تضمین برگزاری انتخابات در قدس است و اتحادیه اروپا درخواست خود را در این خصوص برای تل آویو ارسال کرده است، اما رژیم صهیونیستی هنوز به درخواست اتحادیه اروپا برای اجازه دادن به برگزاری انتخابات در قدس پاسخ نداده است.

قرار است انتخابات فلسطین برای نخستین بار در ۱۵ سال اخیر در تمامی اراضی فلسطین برگزار شود. انتخابات پارلمانی ۲۲ مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ۳۱ ژوئیه برگزار خواهد شد.

نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از احتمال پیروزی حماس در این انتخابات و تسلط این جنبش بر کرانه باختری، افزون بر نواز غزه، نگران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار