کارشناس هواشناسی بوشهر گفت:وزش بادهای شمالی دمای هوا را در نقاط مختلف استان کم کرد و بیشترین کاهش دما با ۱۰ درجه سلسیوس از برازجان گزارش شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: دمای هوا صبح امروز در نقاط مختلف استان بین ۲ تا ۱۰ درجه کاهش یافت و برازجان با ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر استان بود در حالی که صبح دیروز این شهر دمای ۲۴ درجه را تجربه کرده بود.

او ادامه داد: روند کاهش دما که از ظهر دیروز در بخش‌های شمالی و مرکزی استان آغاز شده است تا دوشنبه ادامه دارد و انتظار داریم امشب در بخش‌های جنوبی استان نیز کاهش دما رخ دهد. 

این کارشناس هواشناسی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وزش باد شدید شمال غربی که از ظهر دیروز بر روی دریا و سواحل استان آغاز شده است تا سه شنبه ادامه دارد و در این مدت خلیج فارس به ویژه قسمت‌های مرکزی و جنوبی مواج خواهد بود.


بیشتر بخوانید


مساعدی آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی گردوخاک پیش بینی کرد که در برخی از ساعات امروز ابر بیشتر می‌شود.

او گفت: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی است که در سواحل و فراساحل شمالی استان با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان ۱۶ تا ۴۶ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد وزید. البته از اواخر امشب در سواحل و فراساحل شمالی استان سرعت وزش باد ۱۶ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج در سواحل شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر، سواحل مرکزی ۱۲۰ تا ۲۱۰ و فراساحل تا ۲۴۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۴۰ و فراساحل تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۴ بامداد، جزر اول ساعت ۰۵:۴۰، مد دوم ساعت ۱۳:۵۰ و جزر دوم ساعت ۲۲:۲۵ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.