رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه از واکسینه شدن دام‌ها نسبت به انواع بیماری‌ها توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی خبر داد.

کاووسی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اقدامات مایه کوبی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال به انسان گفت: در این زمینه تاکنون بیش از ۴۲۲ هزار و ۹۰۱ راس دام سبک، ۸ هزار ۸۴۱ راس دام سنگین و هزار و ۵۴ قلاده سگ علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در این شهرستان مایه کوبی شده اند.

او افزود: مایه کوبی علیه بیماری‌های شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز (تب مالت)، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری بوده است.

کاووسی تصریح کرد: از ابتدای سال کارشناسان شبکه دامپزشکی نسبت به خونگیری و انجام آزمایش از ۶ هزار و ۲۶ راس دام سبک و سنگین در روستا‌ها و دامداری‌ها اقدام کرده اند.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه بیان کرد: همچنین تعداد ۸۵ راس دام مبتلا به بیماری بروسلوز (تب مالت) شناسایی و با هماهنگی صورت گرفته با صاحبان دام، در کشتارگاه مورد ذبح بهداشتی قرار گرفته و از چرخه مصرف انسانی خارج شده اند.

او ادامه داد: جهت افزایش سطح آگاهی جامعه دامداران و عشایر در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بروسلوز (تب مالت)، هاری، شاربن و همچنین بهداشت انواع فرآورده‌های خام دامی نظیر گوشت و شیر ۴۹۰ ساعت دوره آموزشی- ترویجی در ۱۱۰ روستای حوزه این شهرستان برگزار شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار