رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاربران تلفن همراه مراقب بدافزار جدید Android با عنوان به روزرسانی سیستم باشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نصب بدافزار جدیدی با نام System Update به راحتی همه داده‌ها، پیام‌ها، عکس‌ها و موارد دیگر تلفن‌های همراه اندرویدی به سرقت می‌رود.

سرهنگ روح الله شهبازی پور افزود: بنا به گفته محققان، این بدافزار جدید و پیشرفته می‌تواند کنترل کامل تلفن Android را به دست گرفته و مهاجمان به همه داده‌های صوتی، مکالمات تلفنی، تاریخچه مرورگر دسترسی پیدا کنند.

او با بیان اینکه هکر‌ها می‌توانند پس از کنترل سیستم از راه دور دستورات را اجرا کرده واقدامات مخرب انجام دهند اضافه کرد: این بدافزار با اعلان System Update که به ظاهریک هشدار بروزرسانی قانونی است اعتماد کاربران را جلب و پس از دانلود از فروشگاه و نصب بر روی تلفن هوشمند، هکر‌ها می‌توانند از راه دور اقدام به جاسوسی، جمع‌آوری و سرقت همه داده‌های موجود در حافظه گوشی کنند.

شهبازی پور ادامه داد: این بدافزار همچنین اطلاعات خصوصی بیشتری مانند نشانک‌های قربانی و سابقه جستجوی در مرورگر‌های معروف مانند Google Chrome، Mozilla Firefox و مرورگر اینترنتی سامسونگ را بررسی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان به راهکار‌های مقابله با این بد افزار اشاره کرد و گفت: از آن جای که این بدافزار باید خارج از فروشگاه Google Play دانلود و نصب شود کاربران تلفن همراه برای درامان ماندن از این نرم افزار در صورت اعلان System Update از دریافت این نرم افزار و نصب آن خود داری کنند.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: پلیس فتا ، بدافزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.