رییس اداره میراث‌فرهنگی شاهرود گفت: تور آفرودسواران از قلعه‌بالا تا رضاآباد این شهرستان با شعار «توسعه گردشگری روستایی» برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسنی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود گفت: این برنامه با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و بخشداری بیارجمند با شرکت بیش از ۱۰ خودروی آفرود برگزار شد.

او با اشاره به اینکه گردشگری و توسعه روستایی شعار سال سازمان جهانی جهانگردی است، تصریح کرد: این تور با هدف توسعه گردشگری روستایی و معرفی هر چه بیشتر مناطق زیست‌کره توران و رضاآباد شاهرود برگزار شد.

حسنی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این تور شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کردند، اظهار داشت: این تور گردشگری با توجه به حفظ پوشش گیاهی و جانوری منطقه برگزار شد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه این گردشگران مسیر قلعه بالا، دلبر، کال شور، چاه غلام‌رضا تا رضاآباد را طی کردند، افزود: این مسیر یکی از مسیر‌های فرعی و عشایری زیبا و دیدنی زیست‌کره توران و در نظر است با برگزاری این گونه تورها، احیاء و به گردشگران معرفی شود.

حسنی ابراز داشت: شرکت‌کنندگان در این تور، گونه‌های حیات‌وحش و پرندگان از جمله زاغ بور و انواع عقاب و پوشش گیاهی بی‌نظیر این منطقه را مشاهده نمودند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.