کاهش آبدهی رودخانه‌های لرستان در تابستان امسال

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: میزان آبدهی رودخانه‌های استان به دلیل کاهش بارندگی‌ها در تیر و مردادماه امسال کاهش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،داریوش حسن نژاد،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: تا هشتم فروردین ماه جاری حجم آب پشت سد‌های استان ۱۱۴.۵ میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۵۱.۷ میلیون متر مکعب، ۲۵ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه در مجموع ۵۵ درصد مخازن سد‌های استان در حال حاضر پر است ادامه داد: عمده آبگیری سد‌های استان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت بوده است به نحوی که ۷.۶۹ مترمکعب در ثانیه مجموع ورودی ۶ سد استان بوده و ۰.۳ مترمکعب بر ثانیه خروجی آن‌ها است.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه این شش سد شامل «مروک»، «ایوشان»، «تنگ هاله»، «خان‌آباد»، «کزنار» و «حوضیان» هستند بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌های سال آبی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ پیش‌بینی می‌شود در فصول گرم سال (تیر و مرداد) شاهد افت آبدهی رودخانه‌های استان باشیم.

بر اساس نقشه‌های موجود ۵۹ درصد مساحت استان در حوضه کرخه و ۴۱ درصد در حوضه کارون بزرگ قرار گرفته است.

لرستان بیش از ۱۳۰ رودخانه دائمی و فصلی با طول حدود ۹ هزار کیلومتر در حوضه‌های کارون و کرخه دارد و حدود هشت میلیارد متر مکعب رواناب داخل و ۴.۵ میلیارد متر مکعب رواناب ورودی به استان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.