نسخه‌ای بسیار قدیمی از بازی Super Mario Bros در یک حراجی به قیمتی بسیار عجیب به فروش رسید و رکورد فروش قبلی خود را شکست.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تقریباً ۳۵ سال، یک نسخه مهر و موم شده از بازی ویدئویی Nintendo Super Mario Bros، روز جمعه در یک حراجی با قیمت ۶۶۰ هزار دلار فروخته شد. بر اساس اخبار منتشر شده از حراجی Heritage که این بازی در آن به فروش رفته، این مبلغ بیشترین هزینه برای خرید و فروش یک بازی ویدئویی است.

شرکت حراجی مستقر در دالاس گفت که نسخه NES این بازی به عنوان هدیه کریسمس در سال ۱۹۸۶ خریداری شد و تا زمانی که کسی آن را نخریده بود، دست نخورده مانده بود. فروشنده ناشناس این نسخه گفت: "تمام مدت در این چندین سال این بازی در کشوی پایین میز من بود و هیچوقت به این موضوع که می‌توان آن را به این قیمت فروخت فکر نکرده بودم و هرگز چنین چیزی را تصور نمی‌کردم. "


بیشتر بخوانید


بسته بندی خاص بازی Super Mario Bros 

طبق اخبار منتشر شده، این نسخه توسط WataGames درجه بندی حرفه‌ای شد و نمره ۹.۶ / A + را کسب کرد، که آن را بهترین نسخه شناخته شده نامگذاری کردند. به گفته شرکت حراج، این یکی از اولین نسخه‌های بازی Super Mario Bros است که به صورت خاصی بسته بندی شده است. این نسخه خاص از بازی برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ به فروش رسید، اما نینتندو در اوایل سال ۱۹۸۷ بسته بندی را تغییر داد، بنابراین فقط تعداد کمی با این مدل بسته بندی فروخته شده است.

والاری مک لکی، مدیر شرکت بازی‌های ویدئویی، گفت: "از آنجا که تولید این نسخه و سایر موارد شبیه به آن بسیار کوتاه بود، یافتن نسخه دیگری از همین تولید در شرایط مشابه، شبیه جستجوی یک قطره آب در یک اقیانوس خواهد بود. "

فروش نسخه قدیمی بازی Super Mario Bros به قیمت 660 هزار دلار

این تنها بازی ویدئویی نبود که درآمد بالایی را در حراجی به دست آورد. یک نسخه از بازی Mega Man 1987 به قیمت ۱۴۴ هزار دلار فروخته شد و یک خریدار ۱۰۲ هزار دلار برای یک نسخه از بازی Punch-Out مایک تایسون پرداخت کرد.

قیمت ۶۶۰ هزار دلاری این بازی شامل حق بیمه خریدار می‌شود و رکورد قبلی مربوط به کپی بازی Super Mario Bros است. نسخه‌ای از بازی در سال ۱۹۸۵ به قیمت ۱۱۴ هزار دلار در ژوئیه گذشته فروخته شد، که در آن زمان، بیشترین هزینه برای یک بازی ویدیویی بود. گفتنی است، ۵۵۰ هزار دلار از پول فروش این بازی به مالک اصلی آن تعلق گرفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار