مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از کشف ۷۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سنندج طی چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در پی تشدید اقدامات نظارتی بر فعالیت ادارات و اصناف، بازرسین بهداشت محیط در مراکز تابعه سنندج، روند اقدامات نظارتی خود را افزایش داده‌اند.

او با بیان اینکه اقدامات نظارتی بر فعالیت همه ادارات واصناف همچنان استمرار دارد، افزود: تمامی صنوف، مراکز دولتی و غیردولتی ملزم به اجرای کامل و بی نقص پروتکل‌های بهداشتی هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در طی چهار روز گذشته، ۱۹ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۱۳۲ مکان و در سطح بازدید‌های محیطی کارشناسان و بازرسین بهداشت محیط از یک هزار و ۴۰۰ مرکز و صنف مختلف بازدید کردند.

فلاحی با اشاره به پلمب پنج مکان به علت عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی افزود: برای ۵۴ صنف مختلف به علت قصور از اجرای کامل قوانین و مقررات بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی صادر شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به پیگیری هشت مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ افزود: ۴۸ اخطاریه صادر شده گذشته نیز جهت کسب نتیجه مطلوب مورد پیگیری قرار گرفت.

فلاحی در زمینه نظارت بر سلامت نان شهروندان تصریح کرد: در طی همین مدت ۲۴ مورد نان خبازی‌ها جهت تایید سلامت نان از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و همچنین تعیین مقدار نمک مورد استفاده شده در نان مورد نمونه برداری قرار گرفت.

او اضافه کرد: بازرسین بهداشت محیط طی ۴ روز گذشته از ۷۱۶ مرکز غذای آماده و فست فود بازدید به عمل آورده و تعداد چهار مورد از مواد غذائی در مراکز مذکور را جهت تایید سلامت مواد استفاده شده مورد نمونه برداری قراردادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ضبط و کشف ۷۲۴ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در مدت زمان یادشده در سنندج خبر داد و گفت: مواد مذکور پس از طی مراحل قانونی معدوم خواهد شد.

فلاحی در زمینه اقدامات نظارتی بر فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه آب شرب شهری گریزی زد و گفت: کلر سنجی ۱۹۲ مورد و نمونه‌برداری ۲۰ مورد آب شرب شهری حاصل اقدامات بارزسین این مرکز در زمینه پیگیری سلامت آب شرب شهری است که در این بازه زمانی انجام شده است.

او با اشاره به فعالیت آموزشی بازرسین این مرکز در روز طبیعت به مردم افزود: با تشدید اقدامات نظارتی در سطح ستادی، میزان بازدید‌های محیطی هم افزایش یافته و همکاران بهداشت محیط در روز ۱۳ بدر ضمن حضور در بوستان‌ها، جاده‌ها، مسیر‌های بین راهی و روستا‌های تابعه این مرکز ضمن آموزش به مردم در خصوص جلوگیری از پخش زباله وپسماند مواد غذایی استفاده شده در بستر طبیعت، نسبت به عدم اجرای مراسم‌ها و تجمعات مردمی در این روز آموزش‌های لازم را ارائه کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.